خبرها


پیشتاز در اجرای طرح تولید محصول سالم

مدیر زراعت  سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان را بعنوان یکی از استان های پیشتاز در اجرای تولید محصول سالم نام برد وگفت: تولید محصول سالم از اولویت های  مهم این سازمان قلمداد می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مهندس کوروش صادقی ، هرمزگان را بعنوان یکی از استانهای پیشتاز در اجرای این طرح نام برد واظهار امیدواری  کرد: افزون بر 16 هزار هکتار از سطوح زیر کشت محصولات زراعی و باغی به تولید محصول سالم اختصاص یابد.

وی ابراز داشت: این طرح  تاکنون در سطح چهار هزار و300 هکتار از مزارع ویکهزار هکتار از باغها اجرا شده وتا مهر ماه امسال (پایان سال زراعی 92-91 )نیز درباغات اجرا می شود.

صادقی اضافه کرد: در راستای ساماندهی بهره برداران تولید کنندگان با همکاری این سازمان تعداد10 تعاونی تولید محصول سالم در سطح شهرستان های این استان تشکیل شده است.

این مقام مسوول از ساماندهی پس از تولید محصول سالم بعنوان یکی از برنامه های این مدیریت در سال جاری کشاورزی نام برد وافزود در این راستا همه امکانات لازم به کار گرفته میشود تا روند نوسعه کار با سرعت بیشتر صورت پذیرد تا مزارع وباغات باقی مانده سموم نباتی روی محصول کمتر از حد استاندارد باشد.

 محصول سالم ، محصولی است که  ضوابط سه گانه الزامی (استاندارد سه گانه ) در تولید محصولات غذایی  را رعایت کرده و تحت کنترل استاندارد های الزامی و اجباری کیفیت غذایی در کشاوری قرار دارند . اين محصولات دارای حدمجاز باقیمانده آفت کش، عناصر، فلزات وسموم ماحصل اعمال استاندارد ها و برنامه های مديريتي  بر اساس معیار های  مشخصی مانند کدکس ، MRL  ، ADI  و .... هستند  .

به گفته مدیر زراعت  سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، تعاونی های تولید کننده محصول سالم این استان طی سال جاری با الصاق این  برند محصولات خود را به بازار مصرف عرضه خواهند کرد.