خبرها


رشد چشمگیر توسعه سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات در فعالیتهای بخش کشاورزی

 معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

 

پرداخت تسهیلات و توسعه سرمایه گذاری در فعالیتهای بخش کشاورزی از رشد چشمگیری برخوردار بوده است . به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان ، معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی این سازمان با بیان این خبر گفت: مهمترین منابع اعتباری این تسهیلات، بنگاههای زودبازده اقتصادی ،کمکهای فنی و اعتباری بصورت یارانه تسهیلات و کمک بلاعوض دولت خصوصا در پروژه های آبیاری تحت فشار و طرح توسعه بخش کشاورزی  بوده است. 

جعفر صبوری پور افزود: در طرح توسعه کشاورزی بیش از 130 میلیارد تومان تسهیلات قابل پرداخت به استان اختصاص یافته است که حدود 15 میلیارد تومان از آن، انعقاد قرارداد شده است و مابقی طرحها در مرحله بررسی و تصویب قرارداشته و انتظار می رود با عقد قرارداد این منابع با بهره برداران ، رقم تسهیلات پرداخت شده به 393 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی یادآور شد: از سال 84 تاکنون به 10هزار و 470 طرح بالغ بر 278 میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار و یا کمک بلاعوض دولت جهت توسعه سرمایه گذاری در فعالیتهای کشاورزی تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی در زیر بخشهای زراعت،باغبانی ،دام و طیور ،صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون پرداخت شده است .