خبرها


سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به عنوان واحد خدماتی سبز در کشور معرفی گردید

سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بر اساس اقدامات و مطالعات صورت گرفته در زمینه مدیریت سبز ، موفق به کسب عنوان واحد خدماتی سبز در کشور گردید.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان علاوه بر کسب عنوان واحد خدماتی سبز  این سازمان ؛ دو واحد صنعتی فعال در بخش کشاورزی شامل واحد ورمی کمپوست و صنایع شیر دهنگ نیز در استان هرمزگان به عنوان صنایع سبز معرفی شدند.

مسئول دفتر محیط زیست و توسعه پایدار جهاد کشاورزی استان در اینخصوص اظهار داشت : مدیریت سبز مجموعه ای از مطالعات و اقدامات جامع ، هدفمند و مستمری است که در سطوح مختلف دستگاههای دولتی صورت می گیرد تا وضعیت موجود سازمان را در جهت نیل  به  استفاده بهینه و پایدار از منابع انرژی، آب و اقلام مصرفی و نیز حفاظت از محیط زیست  در جهت توسعه پایدار ارتقاء وتداوم بخشد. ژاله فدایی افزود: در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از سال 82 کارگروه تخصصی مدیریت سبز در راستای کاهش مصرف انرژی، آب و اقلام مصرفی و نیز رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی تشکیل گردید .وی با بیان اینکه سازمان در سال 85 و 86 نیز به عنوان واحد خدماتی سبز در کشور انتخاب گردیده تصریح کرد: انتخاب صنايع سبز از اهداف اصلي سازمان حفاظت محيط زيست براي ايجاد رقابت جدي ميان صنايع كشور در بكار گيري اصول حفظ محيط زيست در جريان توليد وارائه خدمات و گسترش فرهنگ و فن آوري هاي زيست محيطي و فرآيند توليد پاك است که محور های مديريت مصرف انرژي، استفاده از انرژي هاي نو، مديريت آلودگي هوا ، پسماند، پسآب صنعتي، فضاي سبز، استقرار HSE و پايش و آموزش مردم  را در بر می گیرد.

فدایی با اشاره به موفقیت سازمان جهاد کشاورزی در کسب عنوان واحد خدماتی سبز در سال 90 نیز بیان داشت:  از سال 84 تا کنون 8 واحد صنعتی از جمله شرکت کشت وصنعت میناب ،شرکت صنعتی تک هلال قشم و شرکت صنعتی هرمزلبن، شرکت شیر دهنگ، کشتارگاه خورشیدی و... به عنوان صنایع سبز و یک صنعت برگزیده سبز (کشتارگاه دزک) در زیر بخش کشاورزی انتخاب شده اند و همچنین یک واحد تولید ورمی کمپوست با  حداقل مصرف انرژی که موفق به دریافت واحد خدماتی سبز در سال 90 شده است نیز در این زیر بخش قرار دارد.