خبرها


۱۷حمام خورشیدی در کانون های اسکان عشایر هرمزگان احداث می شود

رییس اداره امور عشایر سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان گفت: با استفاده از فن آوریهای جدید، تعداد 17 حمام خورشیدی درکانون های عشایر این استان احداث می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان منوچهر سالاری  دوشنبه، اضافه کرد: این طرح با احداث و راه اندازی حمام های خورشیدی در بین عشایر كوچنده  شهرستان حاجی آباد از توابع این استان آغاز شده است.
وی اضافه كرد: در اجرای این طرح با احداث ساختمان حمام و مخزن 120 لیتری آب، تجهیزات لازم حمام های خورشیدی  با هدف  گرم كردن آب  مورد نیاز نصب  و در نتیجه نیاز عشایر به سوخت فسیلی و هیزم برطرف  شد.

به گفته وی اولین نوع از حمام های یك دوشه خورشیدی ویژه عشایر است که  با 320 میلیون ریال هزینه در یكی از كانون های اسكان عشایر واقع در 100 كیلومتری شمال شرق شهرستان حاجی آباد احداث شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: طبق برنامه ریزی های بعمل آمده تعداد 12 حمام خورشیدی ویژه عشایر کوچنده  در كانون های اسکان عشایر این استان احداث می شود.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان آمار عشایر كوچنده و درون كوچ این استان سه هزارو 500 خانوار و تعداد دامهای آنان نیز 800 هزار راس اعلام شده است.