خبرها

۱۸رشته قنات در هرمزگان احیاء و مرمت شد

مدیر آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: 18رشته از مجموع قناتهای این استان احیاء  و لایروبی و هم زمان با هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مهندس علی باقرزاده یکشنبه  اظهارداشت: احیاء و لایروبی این تعداد قنات با اجرای 18 پروژه  طی سال جاری( کشاورزی) انجام و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی میزان سرمایه گذارری صورت گرفته برای اجرای این تعداد پروژه را در مجموع سه میلیارد ریال عنوان کرد که از محل اعتبارات استانی تامین و هزینه شده است.

به گفته مدیرآب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان  105خانوار ساکن روستاهای حاجی آباد و بندرلنگه از مزایای احیاء و لایروبی 18 رشته قنات ذکر شده بهره مند شدند.

مهندس باقرزاده در ادامه از افتتاح چهار پروژه جاده بین مزارع در مجموع به طول حدود 27 کیلومتر در  پارسیان و حاجی آباد و همچنین  احداث یکهزارو 650 متر کاتال آبیاری در شهرهای گوهران و پاهنگ ازتوابع  بشاگرد در مجموع با اعتباری بالغ بر پنج میلیاردو 865 میلیون ریال  بعنوان دیگر پروژه های افتتاح شده این مدیریت به مناسبت هفته دولت نام برد.

این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: د رمجموع افزون بر 580 خانوار از اجرای پروژ های جاده بین مزارع و کانال آبیاری بهره مند شده اند.

وسعت زمینهای کشاورزی آبی  هرمزگان  148 هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و 400 هزارتن محصول باغی و زراعی به ویژه محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل اعلام شده است.