خبرها


وسعت زمینهای مجهز به آبیاری تحت فشار به ۷۲هزار هکتار افزایش یافت

مدیر آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با بهره برداری از طرحهای هفته دولت وسعت زمینهای مجهز شده به آبیاری نوین دراین استان به حدود 72هزار هکتار افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی  هرمزگان، مهندس علی باقرزاده یکشنبه اظهارداشت:  با افتتاح 151پروژه  حدود  دو هزارو 300 هکتار از زمینهای کشاورزی این استان به آبیاری نوین مجهز شد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از پروژه ها ی آبیاری نوین  در هفته دولت امسال و افزایش راندمان مصرف،  سالانه 12 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می شود.

این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: با توجه به وضعیت اقلیمی و تداوم  پدیده خشکسالی در هرمزگان ، اجرای پروژ ه های آبیاری نوین از اولویت های  این سازمان است که درنتیجه آن  تاکنون (سال 72تا90 خورشیدی) افزون بر 72 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی  این استان به آبیاری نوین  مجهز شده است.

مدیر آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یادآورشد: با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده این رقم تا پایان امسال به بیش از 80 هزار هکتار افزایش می یابد.

وسعت زمینهای کشاورزی آبی هرمزگان  148 هزارهکتار با تولید سالانه دو میلیون و 200 هزارتن محصول زراعی و باغی اعلام شده است.