خبرها


۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح توسعه کشاورزی هرمزگان اختصاص یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان گفت: در این راستا، 106 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در مرحله اول به استان اختصاص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "علینقی صالحی" افزود: این اعتبارات در قالب تسهیلات با سود هفت درصد و بازپرداخت 15 ساله می باشد که متقاضیان پس از گذراندن مراحل می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی اظهار داشت: از زمان ابلاغ این اعتبار تاکنون برای 47 میلیارد و 500 میلیون تومان تصمیم گیری شده و برخی طرحها نیز به بانک معرفی شده اند و کشاورزان و بهره برداران می توانند در راستای تولید پایدار از این تسهیلات استفاده کنند.

صالحی، طرحهای مرغداری، زراعی، باغداری، شیلات، و خدمات وابسته مانند احداث کلینیک ها و ایجاد سایتهای ورمی کمپوست را از جمله طرحهای توسعه کشاورزی در استان برشمرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در ادامه، از ارایه تسهیلات و خدمات به طرحهای نیمه فعال و غیرفعال در قالب طرح توسعه کشاورزی خبر داد وگفت: طرحهایی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد نیز می توانند تا سقف 30 میلیون تومان و گاهی بیشتر از این تسهیلات استفاده کنند.

صالحی، از طرح توسعه کشاورزی بعنوان مهم ترین برنامه دولت نام برد وگفت: اجرای طرح توسعه کشاورزی فرصتی مناسب برای رفع مشکل اشتغال جوانان جویای کار و ایجاد شغل برای آنان است و در راستای اجرای این طرح اراضی کشاورزی مستعد شناسایی و به متقاضیان  واگذار می شود و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بعنوان استان پیشرو در این طرح اقداماتی را در خصوص واگذاری به متقاضیان انجام داده است.

صالحی، هدف این طرح را توسعه و ترویج بیش از پیش كشاورزی و افزایش تولید در بخش های مختلف كشاورزی، خودكفایی و اعتلای كشور در این عرصه دانست واضافه کرد: با اجرای این طرح افق روشنی پیش روی بخش كشاورزی است.