خبرها


تجلیل از ۴۰ نمونه برتر در بخش کشاورزی هرمزگان

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: بمناسبت هفته جهاد کشاورزی از 40 بهره بردار و تولیدکننده نمونه این استان تجلیل می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس " سهراب رمضان پور" ، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان برای تولید بیشتر و بهتر محصول، الگو قرار دادن کشاورزان خبره در انتقال اطلاعات نوین به سایر بهره برداران، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بمنظور توسعه بخش کشاورزی، فراهم نمودن زمینه مساعد برای برقراری ارتباط نمونه ها با مسوولان و مقامات استانی و کشوری و همچنین معطوف کردن افکار عمومی به ابعاد مختلف فعالیتهای وزارت جهاد کشاورزی را از اهداف مهم انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برترعنوان کرد.

وی اظهار داشت: شاخص های انتخاب نمونه ها در زیربخش های تخصصی تولیدات گیاهی، امور دام و طیور، شیلات، منابع طبیعی، آب و خاک، صنایع و مکانیزاسیون، ترویج و آموزش، تعاونی و تشکل های بخش کشاورزی و عشایری می باشد.

رمضانپور در ادامه بیان داشت: یکی از وظایف اساسی مدیریت ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، شناسایی، انتخاب و معرفی نمونه ها طی مراحل خاصی است که امسال پس از انجام این مراحل، 110 پرونده بهره بردار نمونه به این مدیریت ارسال شد که از این تعداد، 40 نفر با رعایت شاخص ها شناسایی و معرفی شدند.

مدیر هماهنگی وترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به طرح ارتقاي ميانگين توليد محصولات كشاورزي در استان اشاره کرد و گفت: این امر با هدف انتقال تجربيات كشاورزان موفق و نمونه به ديگر بهره برداران از2 سال پیش در استان عملياتي شد.

وی بیان داشت: سال گذشته طرح ترویجی ارتقای میانگین تولید محصولات کشاورزی در شهرستانهای بندرعباس، میناب، حاجی آباد و بندرعباس برای محصولاتی مانند انبه، پیاز، سیب زمینی و تولید محصول سالم گوجه فرنگی اجرا شد.

 وی بیان داشت: در سالجاری نیز دستورالعمل فنی به کار گرفته شده در اجرای طرح ارتقای میانگین تلفیقی از نظرات گروه اجرا وترویج، نظرات کارشناسان مرکزتحقیقات وکشاورزان نمونه و براساس شرایط اقلیمی و محصول آن منطقه خواهد بود.

به گفته ی وی، بعد از اتمام این طرح ترویجی، افزایش 10 درصدی محصولات کشاورزی درمزارع کشاورزان  گروه هدف انتظار می رود.