خبرها


سفرهای دولت نهم و دهم آثار ماندگاری در بخش کشاورزی هرمزگان بر جای گذاشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سفر رییس جمهور بعنوان نماینده اعزامی استاندار هرمزگان که به حاجی آباد سفر کرده بود در جمع مردم این شهرستان به اقدامات و فعالیتهای دولت نهم و دهم در کشور و به تبع آن در استان اشاره کرد و گفت: سفرهای دولت نهم و دهم با به همراه داشتن برکات زیادی، آثار ماندگاری را در بخش کشاورزی هرمزگان بر جای گذاشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "علینقی صالحی"، افزود: در چهار سفر رییس جمهور و هیات همراه به هرمزگان، مصوبات و توافق هایی صورت گرفت که برخی از آنان انجام شده و مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی 50 تا 80 درصدی در حال اجرا شدن است.وی به خدمات متعدد دولت نهم و دهم در سایر بخشها اشاره کرد وبیان داشت:  در یک نگاه می توان خدمات و اقدامات ارزشمند این دولت را در سایر عرصه ها نیز مشاهده کرد كه این گواه بر آن است كه همه خدمتگزاران این دولت برای رضای خدا تلاش می كنند.

این مقام مسوول، با بیان اینکه بخش كشاورزی استان، ظرفیت بسیاری برای گسترش تولید وایجاد اشتغال دارد اظهارداشت: باید برای افزایش تولیدات و ایجاد اشتغال در این بخش آنها را فعال كرد . مهندس صالحی، در جمع نمازگزاران حاجی آباد به ظرفیتهای این شهرستان در بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: این شهرستان بعنوان یکی از چهار قطب اصلی کشاورزی استان است که بهره برداران این بخش سالانه هزاران تن محصولات زراعی و باغی را تولید و روانه بازار می کنند.

وی در ادامه بیان داشت: با اجرای كشت های متراكم به خصوص گلخانه ای در حاجی آباد تعداد زیادی از دانش آموختگان رشته های كشاورزی این شهرستان با كار و مدیریت در گلخانه های شهر خودشان در حال تولید محصولاتی هستند كه بخشی از آنها جنبه صادراتی دارد.

نماینده اعزامی استاندار هرمزگان گفت: همچنین در حال حاضر این شهرستان بعنوان تنها تولیدکننده مرغ مادر بیش از 50 درصد جوجه یک روزه مورد نیاز مرغداری های استان را تامین می کند.

نماینده استاندار در ادامه بیان داشت: طی شش سال گذشته، 2 هزار و 100 میلیارد ریال در بخش کشاورزی استان به جز هزینه های آبیاری تحت فشار، تصویب و هزینه شده است که از این میزان، 400 میلیارد ریال آن معادل 19 درصد به کشاورزی حاجی آباد اختصاص داده شده است.

صالحی، با توجه به خشکسالیهای اخیر و در راستای استفاده بهینه از منابع آبی، از اجرای آبیاری تحت فشار بعنوان یکی از طرحهای موفق دولت نام برد و گفت: با توجه به مصوبات چهار سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت دربخش كشاورزی و زیرمجموعه های آن، شاهد اجرای طرحهای آبیاری نوین درسطح باغهای مركبات، نخلستانها، مزارع گندم و سبزی و صیفی هستیم كه در نتیجه آن میزان تولید در واحد سطح افزایش و از هدر رفت میلیونها متر مكعب آب جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: اراضی کشاورزی که قبل  از سال 84 به این سیستم مجهز بودند کمتر از 17 هزار هکتار بود اما در شش ساله اخیر تاکنون این میزان به  حدود 70 هزار هکتار افزایش یافته که این امر نشان دهنده حمایت دولت از کشاورزان است.   

مهندس صالحی از كشت داربستی و ترویج آن در شهرهای ساحلی با استفاده از آب دریا، تولید مكانیزه نهال و نشاء، برداشت محصول سالم و همچنین راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی بعنوان دیگر دستاوردهای سفرهای استانی نام برد كه امروز شاهد پاسداشت یكصدمین آنها به استان خراسان رضوی پایتخت فرهنگی ایران اسلامی هستیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت طرح توسعه بخش کشاورزی در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار ساکن و روستاییان فاقد زمین و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی  نیز بیان داشت: این امر علاوه بر اشتغالزایی، در تولید محصولات کشاورزی نیز موثر خواهد بود و با توجه به به قابلیتهای موجوداستان وحمایت از کشاورزان و سرمایه گذاران می توان با ایجاد تحول اساسی زمینه های اشتغالزایی و تولید را به منظور تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه داخلی افزایش داد و با این اقدامات زمینه ساز کار و اشتغال برای جوانان شد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان درجمع مردم حاجی آباد ضمن پاسخ دادن به سوالات مطرح شده از سوی مردم گفت: با توجه به طرحهای اجرا شده و پروژه های در دست انجام در زمینه تسطیح ، نوسازی و تجهیز زمینهای كشاورزی و همچنین سدهای خاكی احداثی این شهرستان به یكی از نقاط اصلی تامین كننده محصولات كشاورزی و همچنین دام و طیور منطقه تبدیل شده است.

همزمان با یكصدمین سفراستانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، استانداری هرمزگان بمناسب پاسداشت این حركت عظیم ضمن برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای حاصل از این سفرها درمحل دائمی نمایشگاههای بندرعباس نمایندگانی را نیز بمنظور تشریح كارهای صورت گرفته به شهرستانهای مختلف این استان اعزام كرده است. 

 



اخبار برگزیده