خبرها


آغاز خرید تضمینی پیاز از کشاورزان هرمزگان

                                  

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز خرید تضمینی محصول پیاز کشاورزان در  مراکز خرید استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "علینقی" صالحی" افزود: طبق ابلاغیه ارایه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی از 12 اردیبهشت تا پایان همین ماه محصول پیاز کشاورزان را با نرخ تضمینی هر کیلوگرم 105 تومان از آنان خریداری می کند.

وی با بیان اینکه از   مجموع 270 هزار تن محصول پیاز تولیدی کشاورزان، حدود 70 هزار تن به فروش نرسیده، اظهار داشت: در مجموع شش مرکز خرید 2 مرکز در رودان، 3 مرکز در میناب و 1 مرکز هم در بندرعباس پیاز تولیدی کشاورزان را از آنان خریداری می کند و هزینه حمل تا مراکز خرید نیز به عهده کشاورزان می باشد.

صالحی، تنظیم بازار، پر کردن خلاء محصول در بازار مصرف، افزایش قیمت پیاز و کوتاه کردن دست دلالان از را از عمده اهداف خرید تضمینی پیاز عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سال گذشته نیز 7 هزار تن محصول پیاز با خرید تضمینی 90 تومان از کشاورزان خریداری شد.

سطح زیرکشت پیاز  پاییزه در هرمزگان 10 هزاروپانصد هکتار با تولید  270 هزار تن می باشد که هرمزگان به لحاظ سطح زیرکشت دارای  رتبه اول و  در زمینه تولید نیز بعد از آذربایجان شرقی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.    



اخبار برگزیده