خبرها

اعلام آمادگی ۱۶ متقاضی برای طرح کشت داربستی با آب دریا در بندرلنگه

 

مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه با اشاره به مزایای کشت داربستی با استفاده از آب دریا گفت: 16 متقاضی برای اجرای این طرح در سال آینده در این شهرستان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس " عبدالجبار عبادی" افزود: در سال جاری 4 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصول گوجه فرنگی داربستی با استفاده از آب شور دریا  اختصاص یافت که با توجه به محدودیت منابع آبی و خاک در منطقه، با ایجاد کشت های داربستی و بهره برداری فشرده و استفاده از تکنیک های جدید، کشاورزان قادر به کسب درآمد کافی خواهند بود.

وی بیان داشت: افزایش تولید 8 برابری (160تن در هر هکتار) کشت داربستی نسبت به کشت سنتی( 20 تن در هکتار) یکی از امتیازات مهم اجرای کشت داربستی در مقایسه با کشت سنتی است که با توجه به اینکه کیفیت محصول کشت داربستی از مرغوبیت و بازار پسندی بالائی برخوردار است لذا از لحاظ قیمت و عرضه و تقاضا نسبت به کشت سنتی دارای ارزش افزوده بیشتری است.

استفاده از منابع آب شور، افزایش كمی و كیفی محصول، بالا بردن راندمان آبیاری،  سهولت در برداشت، استفاده بهینه از اراضی و اصلاح روش كشت و ترویج كشت های متراكم از مهم ترین اهداف و مزیتهای طرح كشت داربستی با استفاده از آب شور (دریا) می باشد.

 



اخبار برگزیده