خبرها


تولید ۳۰۰ فروند ملکه زنبور عسل اصلاح شده در هرمزگان

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با هدف افزایش تولید عسل و بهبود کیفیت تولید، مقرر شده است تا اردیبهشت ماه 91، 300 فروند ملکه زنبور عسل اصلاح شده در استان تولید  و در بین زنبورداران توزیع شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس\" ابراهیم طغرلی\" افزود: این پروژه 300 میلیون ریالی توسط بخش خصوصی در شهرستان رودان در حال اجراست که یکی از شاخص ترین پروژه های پرورش زنبور عسل به لحاظ کمی و کیفی عسل تولیدی در استان می باشد.

وی با اشاره به اینکه تولید این تعداد ملکه زنبورعسل در شرایط ایزوله و با استفاده از تغذیه گل و گیاهان مرتعی و در مواقع اضطراری به صورت دستی صورت می گیرد.، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی هرمزگان حدود شش ماه از سال کلونی های زنبور عسل در خود استان و شش ماه دیگر به سایر استانها منتقل می شود.

قابل ذکر است که ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل، هر ساله در یکی از نقاط  هرمزگان مستقر و عملیات پیوند زنی، پرورش و جفت گیری ملکه را در این استان انجام می دهد.

آبانماه امسال یکهزار و 500 زنبوردار با بیش از 300 هزار کلنی زنبور عسل از استانهای مازندران، لرستان، زنجان، فارس، آذربایجان، خراسان و اصفهان به این استان مهاجرت کردند و بازگشت آنها نیز از اردیبهشت آغاز می شود.

 استان هرمزگان 70 زنبور دار بومی وحدود 8 هزار کلنی دارد که سالانه بیش از 40 تن عسل از  آنها بدست می آید که عسل تولیدی به لحاظ  کیفیت از طعم بسیار خوبی برخوردار است.

 

 



اخبار برگزیده