خبرها

اهداف و اولویتهای سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با کسب رتبه های برتر محقق شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه با تمهیدات خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 90 به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود، گفت: سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تلاش و همراهی معاونان، مدیران و کارکنان تلاشگر در سطح استان توانست با کسب رتبه های برتر در این سال، اهداف و اولویتهای مهم خود را محقق سازد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "علینقی صالحی" در آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیران در سال جاری،کسب رتبه برتر طرح تکریم ارباب رجوع در بین دستگاههای استانی،کسب رتبه اول اجرای سطوح آبیاری تحت فشار در بین استانهای کشور،کسب رتبه برتر حفاظت محیط زیست در بین دستگاههای استانی، رتبه دوم ثبت اشتغال در بین دستگاههای استانی و همچنین دستگاه برتر در معرفی طرحهای واجدالشرایط جهت بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی و بنگاههای زودبازده را از جمله موفقیتهای شاخص این سازمان در سال جهاد اقتصادی ذکر کرد.

وی اظهار داشت: در اوایل سال بیش از 70 اولویت در سطح سازمان و دستگاههای تابعه تعریف شد که این اولویتها نیز به خوبی اجرا و نتایج مثبتی در این زمینه ها حاصل شد.

صالحی در ادامه بیان داشت: علاوه بر اولویتها، سازمان در زمینه های مختلف همت و کوششی مضاعف داشت و امید است که امسال نیز این رویه با تلاش و همدلی کارکنان در سطح استان همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته صالحی، موضوعات مختلفی از جمله استفاده بهینه از منابع آبی با استفاده از اجرای طرحهای آبیاری نوین، جایگزینی کودهای شیمیایی با آلی، استفاده از کودهای بیولوژیک و ورمی کمپوست، مبارزه تلفیقی با آفات، دادن تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی، تولید بخشی از نهال مورد نیاز استان، توسعه کشت داربستی در جزایر، احیا و مرمت قنوات و چشمه ها، توسعه صنایع تبدیلی وتولید محصول سالم و ارتقای میانگین محصولات بعنوان اهم فعالیتهای انجام شده در سال جهاد اقتصادی عنوان شد.

صالحی در پایان اظهار امیدواری کرد: جهادگران با حفظ روحیه جهادی وتلاشهای بی وقفه در سال جدید درعرصه های خدمت رسانی تمام توان خود را بکار گیرند.

     کارکنان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به استقبال سال جدید رفتند

قابل ذکر است که در این روز نیز کارکنان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در آیینی با برگزاری جشن و چیدن سفره هفت سین به استقبال سال نو رفتند.

این مراسم در سالن اجتماعات با حضور مهندس "صالحی" رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، حجت الاسلام حاج آقا "فخرایی" مسوول نمایندگی حوزه ولی فقیه در جهاد کشاورزی هرمزگان ، معاونان، مدیران، کارشناسان و کارمندان سازمان همراه با برنامه های متنوعی برگزار شد.

در این آیین، مسوول نمایندگی حوزه ولی فقیه در جهاد کشاورزی هرمزگان، ضمن تقدیر از تلاشها و فعالیتهای یک ساله کارکنان این سازمان، موفقیتهای بوجود آمده سازمان را نتیجه تلاش و همکاری ذکر کرد.

حجت الاسلام حاج آقا "فخرایی"با بیان اینکه جامعه هدف ما کشاورزان و روستاییان هستند، بر لزوم توجه به نیازها و مشکلات آنها تاکید کرد و افزود: خدمت خالصانه و بدون منت به این افراد نعمتی است که خداوند شامل حال همه ما جهادگران کرده است. وی در ادامه به تلاشهای رییس سازمان اشاره کرد و بیان داشت: وی بعنوان مدیری شایسته، دلسوز و ساعی با درایت و مدیریت به همراه نیروهای مستعد و کارآمد برای رسیدگی به حل مشکلات مردم تلاش می کند.

حاج آقا فخرایی در ادامه از نوروز باستان بعنوان رسم دیرینه ایرانیان یاد كرد وافزود: در این آیین آن چه بیشتر نمود پیدا كرده، رفتار و اخلاق پاك و زلال ایرانیان در گذر زمان است كه همزمان با رستاخیز طبیعت سعی می‌كنند خود را نو كنند.

وی اضافه کرد: صله رحم یکی از این اخلاقیات و آداب اجتماعی است که در قرآن به آن اشاره شده و همواره مورد تاکید امامان و معصومین بوده و علاوه بر اینکه یک سنت الهی است بعنوان یک وظیفه اخلاقی نیز محسوب می شود. و با عمل صحیح به آن ریشه بسیاری از کمبودها و نیازها از بین می‌رود .

در ادامه این مراسم جشن که روحیه شاد کارکنان بر جذابیت و شکوه آن افزوده بود، رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت و سلامتی و معنویت برای تمامی کارکنان گفت: نوروز فصل رویش و برکت است و باید این رویش و برکت را در درون خود وهمچنین محیط کار واجتماع اجرایی و سال نو را با هدفهای نو آغاز کنیم. مهندس صالحی، در ادامه به تحولات مهم امسال کشور اشاره واضافه کرد: از بین این تحولات، 2 رویداد سرنوشت ساز از جمله حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و حضور پررنگ در صحنه انتخابات مجلس نهم و مشارکت بالای 60 درصدی آنان پای صندوق های رای بود و این نشان دهنده تعهد، دوراندیشی، و اعتقاد راسخ ملت به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. وی بیان داشت: مردم با این حضور خود ثابت کردند که همگام وهمراه با نظام و ولایت فقیه هستند ودشمن قسم خورده با تهدیدها و تحریم ها راه به جایی نخواهد برد.

 



اخبار برگزیده