خبرها

صنایع کشاورزی هرمزگان زمینه اشتغال ۱۵۵ نفر را فراهم کرد

 

مدیر صنایع جهاد کشاورزی هرمزگان، با اشاره به اینکه گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی موجب اشتغال زایی می شود، گفت: در سال جهاد اقتصادی زمینه اشتغال مستقیم 155 نفر در این بخش فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "محمد دیرباز" افزود: در مجموع 8 واحد صنایع تبدیلی و بسته بندی با ظرفیت 23 هزار و 700 تن  با سرمایه گذاری بیش از 64 میلیارد ریال در استان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: درجه بندی و بسته بندی مرکبات، گل و گیاه، خرما و ماهی، ماهی خشک، کنسرو ماهی  وخوراک آماده دام از جمله صنایعی است که در آنها ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

دیرباز در ادامه  بیان داشت: توسعه صنايع تبديلي در بخش كشاورزي يك حلقه تكميل كننده توليد مواد غذايي است، كه گسترش آن در افزايش مدت نگهداري محصولات، دستيابي به توليد پايدار و امنيت غذايي تاثير بسزايي دارد.

وي اضافه كرد: علاوه بر اين هدايت و حمايت‌هاي هدفمند از اين صنايع شرط لازم براي توسعه بخش كشاورزي است كه علاوه بر ايجاد اشتغال، موجب جذب مواد خام كشاورزي و فرآوري آن و كاهش ضايعات محصولات كشاورزي و تحقق اهداف توسعه پايدار كشاورزي مي‌شود.

وي اظهار داشت: در زمينه حمايت از سرمايه گذاران اين بخش، اقداماتي از جمله بررسي پرونده ها، مشاوره با متقاضيان طرح هاي توليدي، معرفي طرح هاي اولويت دار به بانكهاي عامل جهت دريافت تسهيلات و تشويق و حمايت سرمايه گذاران از طرق مختلف صورت مي گيرد.

 



اخبار برگزیده