خبرها


محصولات سالم نقش موثری در سلامت غذایی دارد

مسوول کمیته باغچه خانگی نمایشگاه جامع زنان هرمزگان گفت: عمده تمرکز این کمیته فرهنگ سازی و آموزش مصرف محسولات سالم و گواهی شده است که نقش موثری در سلامت غذایی دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، افسانه بخشی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کشت و نگهداری قارچ خانگی افزود: کمیته باغچه خانگی نمایشگاه با مسوولیت جهاد کشاورزی استان اقدام به برپایی کارگاههای مختلف آموزشی با رویکرد و فرهنگ سازی و آموزش مصرف محصولات سالم و گواهی شده نموده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر آموزشهای تخصصی، کشت و نگهداری قارچ خانگی، نهال های مثمر شامل مرکبات، نباتات گرمسیری غیرمثمر و آموزش کاشت و نگهداری گلهای آپارتمانی، تولید ورمی کمپوست نیز به صورت کلاسهای زمانبندی شده و مشاوره حضوری به بازدیدکنندگان در این غرفه ها به صورت رایگان ارایه می شود.

وی در ادامه بیان داشت: نحوه اداره کارگاه آموزشی علاوه بر آموزش مستقیم به شکل پرسش و پاسخ است که در حاشیه آن نشریات آموزشی بخش کشاورزی و سی دی های آموزشی کشت و پرورش درختان مثمر نیز ارایه می شود.

بخشی، از اهدای 3 هزار و 500 نهال مثمر و یکهزار و 500 نشاء گلهای فصلی در راستای فرهنگ سازی خبر داد و گفت: نمایش انواع گوناگون گلهای آپارتمان جهت آشناییی بازدیدکنندگان نیز از جمله بخش های جنبی غرفه باغچه خانگی جهاد کشاورزی است که با استقبال گسترده خانواده ها همراه است.

 



اخبار برگزیده