خبرها


زمینه اشتغال یکهزار و ۳۸۱ نفر در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی هرمزگان فراهم شد

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: زمینه اشتغال برای یکهزار و 381 نفر در صندوقهای اعتباری خرد زنان روستایی این استان فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "سهراب رمضانپور"، با اشاره به آغاز فعالیت این صندوقها در سطح استان افزود: اولین صندوق خرد زنان روستایی استان در دو روستای"برنطین" و "قلعه کمیز" از توابع شهرستان رودان با اعتباری معادل 40 میلیون ریال فعالیت خود را آغاز کردند.

وی، سرمایه این صندوقهای خرد  را بیش از 2 میلیارد و 612 میلیون ریال ذکر  و اضافه کرد: سهم دولت در كمك به هر يك از اين صندوق ها 20 ميليون ريال می باشد که با تشكيل هر صندوق اين مبلغ به حساب آنان واريز شده است.

وي اضافه كرد: از سال 82 تا 88 از طريق زمينه يابي، شناخت روستاهاي منطقه و ايجاد گروههاي زنان داوطلب، 38 صندوق با اعتبار 680 میلیون ریال در استان راه اندازی شده است.

به گفته ی رمضانپور، از اين تعداد،15 صندوق در روستاهاي شهرستان بندرعباس، هشت صندوق در‌ حاجي آباد، هشت صندوق در میناب، پنج صندوق در رودان و  دو صندوق نيز در دو شهرستان قشم و بشاگرد تشكيل و درحال فعاليت هستند.

رمضان پور، اين صندوقها را بعنوان زمينه اي براي ساماندهي و رشد اقتصادي گروههاي جمعي زنان روستايي نام برد و از جمله عملكرد آن به آگاه سازي زنان روستايي، افزايش توانمندي هاي اقتصادي و مهارت هاي فردي اشاره كرد.

وی با بيان اينكه صندوق اعتبارات خرد زنان روستايي ازطريق پرداخت وام هاي كوچك ويژه فعاليت هاي درآمدزا و توليدي از اعضا حمايت مي كند خاطرنشان ساخت‌: اكثريت آنان در زمينه بسته بندي محصولات کشاورزی، تولید صنایع دستی، ایجاد سایت های ورمی کمپوست و همچنين توليد و پرورش مرغ بومی فعاليت دارند.

وي خاطر نشان كرد: با هدف سازماندهي و بهره گيري بيشتر از تسهيلات بانكي، مقدمات تشكيل صندوق مركزي براي شهرستانهايي كه حداقل داراي هشت صندوق اعتبارات خرد زنان روستايي باشند در دستور كار قرار دارد.

مدير ترويج سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان اضافه كرد: دراین زمینه صندوق مركزي شهرستان بندرعباس با سرمایه اولیه بیش از یک میلیارد و 11 میلیون ریال برای اولین بار در استان راه اندازی شده است.



اخبار برگزیده