خبرها


کاهش تعرفه صادراتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیر توسعه بازرگانی سازمان از کاهش تعرفه گوجه فرهنگی خبر داد

کاهش تعرفه صادراتی گوجه فرنگی باعث رونق بازار این محصول و خرسندی کشاورزان هرمزگان شده است.

کبه گزارش روابط عمومی  سازمان جهاد کشاورزی استان‌‌؛ علی جامعی از کاهش تعرفه گوجه فرنگی خبر داد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: با برداشت محصول گوجه‌فرنگی زراعی دیگر استان‌های جنوبی، تعرفه صادراتی از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد و اکنون با پیگیری های صورت پذیرفته وبا پذیرش وتصمیم به موقع ستاد تنظیم بازار به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: تعیین تعرفه ۵۵ درصدی صادرات گوجه فرنگی در آذرماه با هدف تامین بازار داخلی وکنترل قیمت این محصول اعمال شده بود و درحال حاضر با کاهش قیمت در بازار ، تعرفه صادراتی آن به ۱۰ درصد رسیده است. جامعی گفت : از اوایل دی ماه برداشت گوجه فرنگی زراعی خارج از فصل در استان هرمزگان بتدریج آغاز گردیده و تا نیمه نخست دی ماه قیمت این محصول در بازار افزایش قابل توجهی داشت و دولت هم تعرفه ۵۵ درصدی برای صادرات آن اعمال کرد.

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: بهمن ماه و اسفند زمان اوج برداشت گوجه‌ فرنگی زراعی در این استان است و در زمان اوج برداشت روزانه بیش از 4هزار تن گوجه فرنگی برداشت و روانه بازار داخلی و صادراتی می‌شود.

جامعی، با بیان اینکه در زمان حاضر تعرفه صادراتی ۱۰ درصد برای هر کیلو گوجه‌ فرنگی زراعی بطور تقریبی ۲۸ تا ۳۰ هزار ریال می‌شود، افزود: این کاهش تعرفه برای حمایت از کشاورزان و صادرات مازاد تولید آن‌ها اعمال می‌شود.



اخبار برگزیده