خبرها


دیدار ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با مردم شهرستان بشاگرد. "بیورچ" روستای نمونه جهت اجرای طرحهای مردمی انتخاب شد.

دیدار مردی و بررسی موانع و مشکلات پیش روی بهره برداران بخش کشاورزی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، با حضور عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، فرماندار شهرستان، جمعی از مدیران کل و مدیران ستادی و شهرستان، با مردم شهرستان بشاگرد و روستای مختلف شهرستان دیدار انجام شد.

گفتنی است: طی این دیدارها که پس از شرکت در نمازجمعه شهرستان و راهپیمایی به مناسبت محکومیت جنایت تروریستی در کرمان انجام شد؛ مشکلات بهره بردارن بخش کشاورزی شهرستان و روستاها مورد بررسی قرار گرفت و روستای بیورچ به عنوان روستای نمونه به دلیل پیگیریها و اتحاد مردمی برای توسعه بخش کشاورزی روستا و دارا بودن ظرفیت دامپروری، نوغان داری، پرورش زنبور عسل و کاشت نارنج انتخاب شد.

همچنین؛ به دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ امور اراضی سازمان،اداره منابع طبیعی و اداره تعاونی روستایی مکلف به همکاری همه جانبه با مردم روستا جهت توسعه و ایجاد اشتغال و تولید محصول در قالب تشکلهای مردمی زیر نظر تعاونی روستایی شدند و مقرر گردید در قالب نهضت ملی " یک میلیارد درخت" کاشت کنار، توت و دیگر درختان مثمر و سازگار با اقلیم منطقه با کمک مردی کاشته شود و آموزشهای لازم در جهت نوغان داری و تولید عسل به بهره برداران صورت پذیرد.

همچنین در ادامه مویدی تصریح کرد؛ در جهت توسعه دامپروری، سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان؛  جهت هرگونه همکاری در امر  ارائه تسهیلات به متقاضیان و واگذاریها برای تولید گوشت قرمز اعلام آمادگی می نماید.

 لازم به ذکر است‌: در حاشیه دیدارها از طرحهای آبخیز داری آماده افتتاح و روند اجرای طرح بزرگترین باغ نخیلات جهان در شهرستان بشاگرد نیز بازدید به عمل آمد



اخبار برگزیده