خبرها


افتتاح ۱۱ طرح در بخش کشاورزی در هفته دولت

افتتاح 11 طرح در بخش کشاورزی در هفته دولت

سیدنصیر سیدمحمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از افتتاح 11 طرح در بخش کشاورزی همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ بر 498 میلیارد و 120 هزار ریال و اشتغال بیش از 1500 نفر خبرداد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از افتتاح 11 طرح در بخش همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ بر 498 میلیارد و 120 هزار ریال و 45 نفر اشتغال خبرداد و گفت: همزمان با هفته دولت در بخش کشاورزی 2 طرح در شهرستان بندرعباس، یک طرح در شهرستان حاجی آباد، 2 طرح در شهرستان میناب، 2 طرح در شهرستان رودان، یک طرح در شهرستان بندرلنگه، یک طرح در شهرستان قشم و یک طرح در شهرستان پارسیان در بخش کشاورزی به مرحله بهره برداری خواهد رسید. سیدمحمدی در خصوص اعتبارات این طرح ها نیز گفت: 290 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات استانی، 5 میلیارد و 300 میلیون ریال از اعتبارات ملی و 202 میلیارد و 320 میلیون ریال از سایر اعتبارات جهت راه اندازی و بهره برداری این طرح ها هزینه شده است.

وی به شرح ویژگی های طرح های افتتاحی هفته دولت پرداخت و تصریح کرد: 3 طرح در بخش دام با اعتبار 6 میلیارد و 400 میلیون ریال و 16 نفر اشتغالزایی به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ضمن ارایه مشخصات طرح های بخش دام عنوان کرد: 2 طرح پرواربندی گوساله در شهرستان بندرلنگه و پارسیان هر کدام با ظرفیت 50 راس، پرورش گوساله شیری 50 راسی در شهرستان رودان جمله طرح های بخش دام سازمان جهادکشاورزی است که مصادف با هفته دولت به مرحله بهره برداری خواهد رسید. وی تعداد طرح های بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان را 4 طرح برشمرد و افزود: سدخاکی حاجی آباد بزرگترین طرح افتتاحی در هفته دولت است که از سال 84 آغاز و امسال به بهره برداری خواهد رسید از این سد بیش از 620 خانوار روستایی بهره مند می شوند. همچنین افتتاح آبیاری تحت فشار در سطح 12 هزار هکتار از اراضی استان که 860 خانوار روستایی از آن بهره مند می گردند هم یکی دیگر از طرح های بخش آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی است.

سیدمحمدی به دو طرح دیگر در بخش آب و خاک اشاره کرد و افزود: تجهیز و نوسازی اراضی میناب در در سطح 400 هکتار و تجهیز و برقدار نمودن یک حلقه چاه عشایری در شهرستان رودان همزمان با هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید. رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان طرح های صنایع بخش کشاورزی را در هفته دولت 3 مورد عنوان کرد و اضافه کرد: افتتاح طرح بسته بندي خرما به ظرفيت ۵۰۰ تن در شهرستان بندرخمير طرح تولید خوراک آبزیان در شهرستان میناب و طرح تولید چیس سوخاری از میگو و تولید ماهی متو در شهرستان قشم از جمله طرح های افتتاحی سازمان در بخش صنایع در این هفته است.

وی همچنین به افتتاح یک طرح در بخش تولیدات گیاهی اشاره کرد و افزود: قرنطینه نباتی اسکله شهید باهنر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در هفته دولت افتتاح خواهد شد.



اخبار برگزیده