خبرها


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:  آب منطقه ای هرمزگان تحت هیچ شرایطی در بحث دستورالعمل مدیریت منابع آب کشاورزان ورود نکند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت آب منطقه ای هرمزگان اجازه ندارد تحت هیچ شرایطی در بحث دستورالعمل مدیریت منابع آب کشاورزان ورود کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست و هواشناسی مجلس شورای اسلامی در دیدار با کشاورزان شهرستان رودان با تاکید بر هم‌افزایی دستگاه های متولی برای حل مشکلات اظهار کرد: بنده و همکارانم در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حوزه تقنینی با دریافت اطلاعات دقیق از استان‌های مختلف تلاشمان بر آن بوده که قوانین جدید را متناسب با هر استان وضع کنیم.

وی در ادامه افزود: استان هرمزگان یکی از مهم‌ترین استان‌های فعال در تولید و صادرات محصولات کشاورزی است و با توجه به شعار سال، مسیر صادرات محصولات کشاورزی در راستای صادرات غیر نفتی هموار گردیده است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گذاشتن تعرفه بر محصولات کشاورزی مطابق قانون ممنوع است، گفت: با تمام توان از فعالان در این بخش حمایت و با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

عسکری با بیان اینکه در بخش گندم نیز با آنالیز دقیق، قیمت نهایی گندم را تعیین کردیم و در قیمت گذاری جدید پیشنهاد شده به هیات دولت، همه آیتم‌ها زا در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: با توجه به استراتیژیک بودن این محصول، تلاش ما برای ایجاد ثبات در اعلام قیمت مناسب با هدف جلوگیری از قاچاق گندم، ۱۷ هزار تومان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: برای ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان در شهرستان‌های میناب و رودان و بستک به صورت ویژه پیگیری و اقدام خواهد شد. رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: در بحث اشکالات در حوزه آب با وزارت نیرو، مکاتبات انجام شده و در حال رایزنی جهت رفع تناقضات منطقه‌ای هستیم و به زودی تغییرات ملموس تدوین واطلاع‌رسانی می‌شود.

عسکری ادامه داد: متاسفانه در گذشته نتوانسته‌ایم آب‌های سطحی را جمع‌آوری نماییم و اکنون این موضوع به عنوان تهدید اراضی کشاورزی و حتی مناطق مسکونی نیازمند تامین اعتبار است البته این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امهال وام‌های کشاورزی در دستور کار دولت قرار می‌گیرد، اذعان داشت: با ریاست جمهوری جلسه داشتیم و به زودی اخبار خوبی در این خصوص به گوش همه کشاورزان خواهد رسید.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ابرازداشت: آب‌منطقه‌ای هرمزگان تحت هیچ شرایطی در بحث دستورالعمل جدید مدیریت منابع آب کشاورزان ورود ننماید.