خبرها


مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبرداد: آغاز فصل برداشت پیاز از مزارع هرمزگان/ پیش بینی برداشت ۴۱۰ هزار تن محصول از اراضی زیر کشت

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به آغاز فصل برداشت پیاز از 8600هکتار اراضی هرمزگان گفت: پیش بینی می شود بالغ بر 410هزار تن محصول توسط کشاورزان استان برداشت و به بازار روانه شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سید رضا امیری زاده مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از عملیات برداشت محصول پیاز در بندرعباس با تشریح سطح زیر کشت پیاز در استان اظهار داشت: در سال زراعی جاری پیش بینی می شود در استان هرمزگان با ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت پیاز به صورت میانگین بالغ بر ۴۱۰ هزارتن محصول پیاز برداشت گردد.

 

وی در ادامه با اشاره به بازارهای محصول پیاز هرمزگان در کشور افزود: استان‌های تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان و ... از بازارهای هدف این محصول با کیفیت است.

 

امیری زاده از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عنوان مقاصد بین المللی پیاز هرمزگان یاد کرد و گفت:  محصول پیاز هرمزگان با توجه به کشت نشایی از با کیفیت ترین پیاز تولید شده در کشور و منطقه است که خواهان بسیاری نیز دارد.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان  متوسط عملکرد در هرهکتار از اراضی کشت شده پیاز را بالغ بر 50تن ارزیابی کرد و اذعان داشت: عمده برداشت پیاز از مزارع هرمزگان از بهمن ماه خواهد بود اما از نیمه دوم دی ماه برداشت در برخی اراضی آغاز و تا اواخر فروردین ماه با هدف تامین نیاز بازار کشور ادامه دارد.

امیری زاده در پایان خاطر نشان کرد: تاریخ کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین ، تغذیه مناسب، از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول بوده است.