خبرها


تعاون روستایی در مسائل کشاورزی نقش برجسته‌ای دارد/تلاش سازمان تعاون روستایی در گسترش صنایع تبدیلی افزایش یابد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خواستار تلاش بیشتر سازمان تعاون روستایی  در حوزه صنایع تبدیلی شد. 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی استان‌هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شرفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در مراسم تودیع و معارفه مدیر تعاون روستایی استان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و تبریک روز پرستار اظهارداشت: خداوند متعال در قرآن کریم انسان‌ها را به تعاون و همکاری با یکدیگر دعوت می کند و در آیه دوم سوره مبارکه مائده می‌فرماید: تَعاوَنُوا عَلَی البِرِّ و التَّقوی و ولا تَعاوَنُوا عَلَی الإثمِ و العُدوانِ ، و اینجاست که ما به اهمیت همکاری میان مسلمانان پی می‌بریم .

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مولفه‌های قدرت یک جامعه در دنیا غذا و امنیت غذایی آن است، افزود: امنیت غذایی و اقتدار غذایی  زمانی محقق می‌شود که با یک برنامه قوی و مستمر در حوزه کشاورزی و بازرگانی امور مرتبط با غذا را پیش ببریم. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان‌ هرمزگان ابراز داشت: وزارت جهادکشاورزی ارتباط مستقیمی با کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی دارد بر اهمین اساس از وظایف خطیر و حساسی برخوردار است چرا که غذا  یک رکن اصلی قدرت در کشور شناخته می‌شود و برای تامین اقتدار امنیت در سایر حوزه‌ها ابتدا باید امنیت غذایی ایجاد شود. 

حجت‌الاسلام شرفی بیان‌کرد: تعاون روستایی در معادله تولید و توزیع غذا نقش پررنگی را دارد و در کاشت، داشت، برداشت و امور بازرگانی محصولات کشاورزی نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کند که همه این‌ها اهمیت سازمان تعاون روستایی را آشکار می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت استان هرمزگان در کشت خارج از فصل گفت: تعاون روستایی باید در حوزه صنایع تبدیلی فعالیت‌ها و تلاش خود را افزایش دهد و با ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی از هدر رفت محصولات کشاورزی و دور ریخته شدن آنها جلو گیری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شرفی با تاکید بر اینکه در حوزه صنایع تبدیلی جای کار بسیاری در هرمزگان وجود دارد، افزود: گاها در فصل برداشت به دلیل تولیدمازاد بر نیاز مشاهده می‌شود که محصول روی دست کشاورز می‌ماند و در این زمان است که نقش صنایع تبدیلی دو چندان مهم می‌شود و می‌تواند به داد کشاورز برسد.

وی در پایان  پایان با تاکید بر لزوم تنظیم بازار محصولات کشاورزی،خاطرنشان‌کرد: در سازمان تعاون روستایی هدف رشد و پیشرفت کشاورز در حیطه فعالیتی خود است که این امر با تلاش و پشتکار مدیران جوان و انقلابی میسر می‌شود، از زحمات مهندس اسدپور که از هیچ تلاشی برای محقق شدن این امر فروگذار نکردند کمال تشکر را داریم و برای مهندس برخورداری‌پور مدیر جدید تعاون روستایی هرمزگان آرزوی توفیق و خدمت به مردم را داریم .