خبرها


مشکلی در تامین نهاده مرغداری در استان وجود ندارد / جوجه ریزی در هرمزگان ۳۰ درصد افزایش داشته است

معاون مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه مشکلی در حوزه تامین نهاده مرغداری در استان وجود ندارد گفت : میزان جوجه ریزی در استان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، علیرضا زرگرنیا  معاون مدیر امور طیور در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ارتباط با تولید گوشت مرغ در استان هرمزگان اظهار کرد: در هفت ماهه امسال تولید گوشت مرغ در استان هرمزگان روند خوبی را طی کرده است در این باره زمانی بالغ بر ۱۱ میلیون ۳۱۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته ایم که تولید ۲۰ هزار تن گوشت مرغ را در پی داشته است .

وی افزود : وضعیت جوجه ریزی در مهرماه سال جاری ۲ میلیون ۱۰۰ هزار قطعه بوده است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش جوجه ریزی را داشته ایم.

 معاون مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد ترافیک تولید در امور طیور بیان کرد : در ۲۰ روز گذشته در آبانماه امسال ۱ میلون و ۱۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است و پیش بینی می‌شود با توجه به جوجه ریزی های انجام شده این میزان به حدود ۲ میلیون قطعه جوجه افزایش پیدا کند .

زرگرنیا اضافه کرد : پیگیری ها برای تحقق و تامین تسهیلات سرمایه در گردش برای واحد های مرغداری که مشکل نقدینگی دارند از محل اعتبارات در حال انجام است تا مشکلی در این حوزه مرغداران تهدید نکند .

وی خاطرنشان کرد : بالحمدلله مشکلی در تامین نهاده ها وجود ندارد و مرغداران می‌توانند با ثبت نام در سامانه بازار گاه که مربوط به تامین نهاد های مرغداری است اقدام به تهیه نهاده مرغداری کنند ‌.