خبرها


استاندار هرمزگان: شهرک های شیلاتی می توانند به رونق تولید در استان کمک فراوانی داشته باشند
استاندار هرمزگان:
 شهرک های شیلاتی می توانند به رونق تولید در استان کمک فراوانی داشته باشند/لزوم رفع موانع پروژه بزرگ پرورش میگوی مهرگان شهرستان بندرلنگه 
استاندار هرمزگان گفت: بخش شیلات محور توسعه در استان هرمزگان است و شهرک های شیلاتی پرورش میگو می توانند به رونق تولید در استان کمک فراوانی داشته باشند.
مهندس مهدی دوستی در جلسه بررسی طرح های شهرک های کشاورزی و شیلاتی استان هرمزگان، عنوان کرد: استان هرمزگان ظرفیت های بسیاری در زمینه سرمایه گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری دارد که تسهیل در اجرای طرح های شیلاتی در این استان نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا خواهد کرد.
وی توسعه زیرساخت های شهرک های کشاورزی با هدف توسعه گلخانه ها، نخیلات و میوه های گرمسیری و توسعه آبزی پروری، دام و طیور را بسیار مهم دانست.
استاندار هرمزگان افزود: بخش شیلات محور توسعه در استان هرمزگان است و شهرک های شیلاتی پرورش میگو می توانند به رونق تولید در استان کمک فراوانی داشته باشند.
دوستی با اشاره به پروژه بزرگ پرورش میگوی مهرگان در شهرستان بندرلنگه، تصریح کرد: بايد پیش بینی‌های لازم جهت راه اندازی صنایع جانبی این مجموعه شامل سورتینگ، بسته بندی، سردخانه و زنجیره ارزش از تولید تا مصرف در نظر گرفته شود.
وی گفت: در راه اندازی این شهرک شیلاتی باید از فناوری های به روز و دانش نوین در زمینه پرورش میگو استفاده شود.
شهرک های کشاورزی، تولید و اشتغال ایجاد می کنند
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان  در جلسه بررسی طرح های شرکت شهرکهای کشاورزی که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد گفت : شهرک های کشاورزی، تولید و اشتغال راایجاد می کنند
علی باقرزاده همائی افزود : توسعه شهرک ها در استان هرمزگان عاملی بسیار موثر در صیانت از اراضی کشاورزی ، رونق تولید ، ایجاد اشتغال و به ویژه بهره وری منابع آب و خاک است.
علی باقرزاده همایی در پایان با اشاره به ایجاد و توسعه شهرک شیلاتی مهرگان  در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد:  شهرک شیلاتی مهرگان یکی از پروژه های مهم شرکت شهرک های کشاورزی در سطح کشور است که در آینده نزدیک در زمینه پرورش میگو به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی شعبه هرمزگان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیتهای  شرکت شهرک های کشاورزی گفت : یکی از وظایف شرکت شهرک های کشاورزی علاوه بر شهرک های گلخانه ای و دامپروری، شهرک های شیلاتی است.
مسعود رمضانپور چشم انداز بزرگترین سایت پرورش میگوی ایران در شهرک شیلاتی مهرگان استان هرمزگان را به لحاظ سطح بزرگترین سایت پرورش میگوی ایران و دارای بزرگترین ایستگاه پمپاژ دانست و افزود : بهره مندی از روش های نوین و بروز پرورش میگو و در نظر گرفتن تجربیات جهانی و همچنین دارا بودن بیشترین تعداد پرورش ماهی در یک مجموعه شامل ۳۵۷ مزرعه در ۳ زون
و پیش بینی زنجیره ارزش از مهمترین مشخصات این پروژه می باشد. 
 وی  اظهار کرد میزان اشتغالزایی در این پروژه 40  هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم پیش‌بینی شده است.