خبرها


توسعه شیلات هرمزگان با بهره برداری از ۹ طرح با دستور رئیس جمهور

۹ طرح شیلاتی در استان هرمزگان با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، به بهره برداری رسید.

به گزارشروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ،   این طرح‌ها شامل پنج طرح مزرعه پرورش میگو در مجموع با هزار و ۷۲۱ هکتار مساحت، دو طرح پرورش ماهی، یک طرح تکثیر میگو و طرح تکمیل بندر صیادی چیروئیه بندرلنگه با وسعت ۱۹ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در خصوص این افتتاحیه گفت :  از ۵ طرح پرورش میگو؛ دو طرح در میناب، دو طرح در بندرعباس و یک طرح در بندرلنگه قرار دارد.

وی افزود: طرح پرورش ماهی در قفس شهرستان قشم در منطقه ریگو در بخش اول با ظرفیت ۵۰۰ تن با ۴ قفس ۱۲۵ تنی به بهره برداری رسید که ظرفیت نهایی آن در آینده به ۳ هزار تن می‌رسد.

علی باقرزاده همائی ،  طرح پرورش ماهی در قفس بندرلنگه را از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز اعلام کرد که این طرح در عمق ۳۰ متری دریا قرار دارد و در بخش اول با ظرفیت ۱۰۰ تن با ۲ قفس ۵۰ تنی به بهره برداری رسید و ظرفیت نهایی آن در آینده به ۵۰۰ تن می‌رسد.

وی در خصوص طرح مرکز تکثیر میگو هم گفت: این طرح با ظرفیت ۵۰ میلیون قطعه لارو میگو در شهرستان بندرلنگه بهره برداری شد که نقش بسیار مهمی در تامین لارو‌های موردنیاز سایت‌های پرورش میگوی منطقه ایفا می‌کند.

وی افزود: بندر صیادی چیروئیه در شهرستان بندرلنگه نیز با وسعت ۱۹ هکتار با موج شکنی به طول ۲۴۰ متر، هزار و ۳۵۰ متر دایک حفاظتی، اسکله بتنی به طول ۹۰ متر، هزار و ۸۰۰ مترمربع عرشه و با بروزترین سیستم آتش نشانی به بهره برداری رسید.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان  برای همه این طرح‌ها در مجموع ۵۰۵ میلیارد تومان هزینه و برای ۹۰۱ نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.