خبرها


علی باقرزاده همایی در حاشیه بازدید از پروژه های بخش کشاورزی بندرلنگه: ۴۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴۵۰۰ نفر به صورت فصلی در صنایع تبدیلی و فراوری غذایی اشتغال ایجاد شده است
در استان هرمزگان ۱۶۹ واحد صنایع تبدیلی با اشتغال بیش از ۴۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰۰ نفر به صورت فصلی با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۴۰۰ میلیارد ریال فعال میباشند،همچنین  از 511 فقره مجوز تاسیس واحد های صنایع غذایی و فرآوری در بخش های مختلف با جذب سرمایه بیش از 17هزار میلیارد ریال صادر شده است که براب ۱۰۴۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی با همراهی ترابی معاون تولیدات گیاهی، جابری مدیر صنایع تبدیلی سازمان و شیخ زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از پروژه های شاخص بخش کشاورزی شهرستان بندرلنگه بازدید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در این بازدید بیان داشت: غرب هرمزگان به دلیل استعداد بالقوه ای که در توسعه آبزی پروری و توسعه صنایع تبدیلی دارد مورد توجه سرمایه گذاران می باشد لذا سازمان نیز با علم به این موضوع جهت تسهیل و تسریع فرایندهایی که موجب توسعه این دو بخش و سایر فعالیت هایی که منجر به جذب سرمایه گذار می شود، فعالیت هایی را انجام می دهد.
علی باقرزاده همایی افزود: توسعه بخش کشاورزی باعث ایجاد اشتغال پایدار و در صورت مدیریت صحیح در حوزه های بازرگانی موجب ارزآوری می شود؛ کما اینکه در حال حاضر در بخش صادرات محصولات شیلاتی شاهد قدم های مثبتی از سوی تولید کنندگان و بازرگانان فعال در بخش کشاورزی بوده ایم.
این مقام مسئول تصریح کرد: توسعه پایدار منجر به تثبیت جمعیت و به دنبال آن کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش درآمد خانوار در مناطقی که مستعد فعالیت های تولیدی در بخش های مختلف کشاورزی دارد، می گردد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های انجام شده در بخش صنایع تبدیلی استان گفت: در استان هرمزگان بیش از 511 فقره مجوز تاسیس واحد های صنایع غذایی و فرآوری در بخش های مختلف با جذب سرمایه بیش از 17هزار میلیارد ریال صادر شده است که برای ۱۰۴۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی باغی ۳۷ واحد تولیدی با جذب ۱۱۳ هزار تن محصولات باغی استان برای ۷۶۷ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است،همچنین بیش از ۱۸۸ جواز تاسیس دارای اعتبار صادر شده است که 44 مورد آن در سال 1399 بوده است. سرمایه ثابت این طرح ها ۳۳۰۰میلیارد ریال می باشد با ظرفیت اسمی 322هزار تن که برای 3260 نفر بصورت مستقیم و پایدار ایجاد اشتغال خواهد شد.
وی افزود با توسعه صنایع تبدیلی از هدر رفتن و نابودی بخش بزرگی از تولیدات باغی و از متضرر شدن کشاورزان نیز پیشگیری می شود؛ از طرفی این امر باعث ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار و تولید غذای سالم می گردد.
علی باقرزاده همایی در ادامه گفت: در بخش صنایع تبدیلی دام و طیور ۲۳ واحد تولیدی با  ظرفیت تولید ۴۷۰ هزار تن برای ۶۲۵ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.همچنین ۶۳ مجوز با ظرفیت اسمی ۳۳۵ صادر شده است که برای ۱۰۹۳ نفر ایجاد اشتغال میشود و پشتیبان بخش بزرگی از نیاز استان و حتی سایر استان ها نیز می باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی زراعی نیز اقدامات مثبتی صورت پذیرفته است تصریح کرد: در این حوزه نیز ۳۹  واحد بسته بندی و فراوری با اشتغال  ۹۱۲ فعال می باشد.همچنین با صدور ۹۰ فقره  مجوز تاسیس بستر سرمایه گذاری برای جذب ۶۷۵  هزارتن محصولات زراعی و اشتغال ۱۹۱۰ نفر مهیا شده است. یک هزار و 910نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.
علی باقرزاده همایی در ادامه این سفر و در حاشیه بازدید از مزارع پرورش میگو حسینه نیز با ارائه گزارشی در حوزه شیلاتی استان بیان داشت: در حوزه صنایع تبدیلی شیلات ۴۹ واحد تولیدی با  ظرفیت جذب ۲۵۰ هزار تن انواع آبزیان برای ۱۴۵۹ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.همچنین۱۳۶ مجوز با جذب سرمایه ثابت ۷۳۴۰ میلیارد ریال صادر شده و موجب ایجاد اشتغال برای ۳۸۲۰ نفر به صورت مستقیم خواهد شد.
وی افزود: این مقدار سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال سوای از بخش تولیدات شیلاتی از جمله پرورش میگو در استان می باشد که نمونه های شاخص تولیدات شیلاتی ما در غرب استان از جمله بندر لنگه مشغول به فعالیت می باشند.
گفتنی است رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان پس از بازدید طرح های در حال اجرای شهرستان بندرلنگه در روستای ملو، مزرعه کشت متراکم میگو روستای شناس با فرماندار شهرستان بندرلنگه نیز دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه بخش های کشاورزی در آن شهرستان تبادل نظر کرد.
وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان در حمایت از بهره برداران و تولید کنندگان بندرلنگه بر کاهش موانع تولید و پشتیبانی همه جانبه از آن ها تاکید کرد.