خبرها


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:  معرفی بستک بعنوان منطقه پایلوت تولید پروتئین سفید کشور/اختصاص یارانه برای نهاده های دامی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس از اختصاص یارانه برای نهاده های دامی خبرداد و گفت.: شهرستان بستک به عنوان منطقه پایلوت تولید پروتئین سفید در کشور معرفی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی  هرمزگان، محمد جواد عسکری طی نشست با فعالان بخش کشاورزی شهرستان بستک در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه، امنیت غذایی یکی از مهترین چالش های جامعه بشری است اظهار داشت: امروزه هر کشوری در قالب این چارچوب حرکت نکند دچار مشکلات جدی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اقلیم بسیار ارزشمند  کشور و تولید محصولات متنوع با توجه به آمارهای بهره برداران در این بخش، صنعت کشاورزی را به عنوان یکی از مهترین بخش های اقتصادی کشور تبدیل ساخته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامیادامه داد:  در بحث برنامه هفتم توسعه نگاه ما بر این است تا خلاء های جامعه را در این بخش پوشش دهیم.

عسکری با بیان اینکه در حوزه تقنینی در بدو ورود به مجلس، تمام قوانین را به روز رسانی کردیم خاطرنشان کرد: معتقدیم در این بخش اگر هزینه ای شود از هزینه کرد در بخش بهداشت و درمان صرفه جویی خواهد شد.

وی کشاورزی را محور توسعه و رکن اصلی توسعه هر جامعه ای دانست و عنوان کرد: سنجش ایرادات در برنامه پنجم توسعه از نخستین اقدامات کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و هواشناسی مجلس است و از تمامی دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی و همچنین کشاورزان با تجربه جهت تدوین برنامه توسعه نظرخواهی خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و هواشناسی در سال ۱۴۰۲ برنامه حمایت جدی و با قدرت از بخش تولید را در دستور کار دارد گفت: تا زمان حضورم در این جایگاه به عنوان سرباز به وظایفم تا آخرین لحظه عمل خواهم کرد.

وی همچنین با اشاره به آماده سازی زیر ساخت‌های کشور در راستای کاهش آسیب به تولیدکنندگان تبیین کرد: اختصاص یارانه به نهاده های دامی یکی از راهکارهای کاهش هزینه تولید و در نهایت کاهش قیمت گوشت و مرغ مصرفی کشور است که به زودی اعمال می‌گردد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس تاکید کرد: تلاش داریم تا شهرستان بستک دراستان هرمزگان را به عنوان منطقه پایلوت (آزمایشی) تولید پروتئین سفید معرفی کنیم، چرا که این شهرستان با توجه شرایط ویژه ای که داراست به عنوان منطقه پیرو در تولید مرغ فعالیت دارد.