خبرها


همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی در بندرعباس

به همت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان برگزارشد: همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی در بندرعباس

به همت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان سی امین همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی امروز22 شهریوردربندرعباس برگزارشد.به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان،محمد مهدی سعیدی مدیر بازاریابی و امورمشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشوردر حاشیه این همایش گفت: مدیریت بازاریابی و امورمشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای اجرای طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و حمایت از تولید کنندگان داخلی بخصوص شرکتهای دانش بنیان اقدام به برگزاری همایش معرفی سبد کودی نموده است. وی افزود:از تعداد 50 همایش برنامه ریزی شده برای سال 1401 شاهد برگزاری سی امین همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی در بندرعباس هستیم.وی هدف از برگزاری این همایش ها در سطح کشور را حمایت از طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، حمایت از شرکت های تولیدکننده کودهای شیمیایی به ویژه شرکت های دانش بنیان وآشنایی کشاورزان و کارگزاران با محصولات با محصولات کودهای روز کشور، قرارگرفتن کودهای آلی و زیستی در سبد کودهای کشاورزان، کوتاه کردن دست واسطه ها و فروش مستقیم کود به کارگزاران و کشاورزان توسط شرکت های تولید کننده کود برشمرد. مدیر بازاریابی و امورمشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشورهمچنین گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با بیش از 90شرکت تولیدکننده کود تفاهم نامه دارد.این شرکت ها، تکمیل کننده سبد کودی در بخش کودهای غیرتکلیفی(غیر یارانه ای)هستند. سعیدی اضافه کرد: واحدبازاریابی و امورمشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عملا وظیفه حمایت از تولیدکننده ها، کارگزاران و کشاورزان را برعهده دارد،که برگزاری چنین همایش هایی یکی از فعالیت های این مدیریت است.
فرزاد استاد مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان نیز گفت: این همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی با حضور 16 شرکت تولیدکننده داخلی کودهای کشاورزی و دانش‌بنیان در بندرعباس برگزارشد.
وی اظهارداشت: با توجه به این که مهمترین رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و تدارک انواع نهاده های کشاورزی از جمله کودهای کشاورزی می باشد، همایش آموزشی،ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با هدف اجرای طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و حمایت از تولید کنندگان داخلی در بندرعباس برگزار شد.
استاداضافه نمود: حمایت ازتولیدکنندگان دانش‌بنیان کود شیمیایی ازمهمترین سیاست‌های دولت جدید وشرکت خدمات حمایتی کشاورزی است .
وی از اهداف دیگر این همایش را معرفی ظرفیت کشور در تولید و خودکفایی کودهای کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان دانش‌بنیان داخلی عنوان کرد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کشور در کودهای کشاورزی در سال « تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و در حمایت از تولیدکنندگان دانش بنیان کودهای شیمیایی، با تعداد بیش از 90 تولید کننده با بیش از 1400 تنوع کودی، تفاهم نامه همکاری امضا کرده است تا پل ارتباطی باشد بین تولیدکننده و مصرف کننده تا محصولات تولیدی که تائیدیه استاندارد از آزمایشگاه مجهز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را دریافت کرده اند، در اختیار کشاورز و باغدار قرار بگیرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هرمزگان با65 کارگزار و عامل فروش در سراسر استان، وظیفه تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی مخصوصا کود شیمیایی را برعهده دارد گفت: در حال حاضر بیش از شش هزار تن کود شیمیایی در انبارهای این شرکت ذخیره سازی شده است تا کود شیمیایی به موقع در اختیار کشاورزان و بهره برداران استان قرار بگیرد.