خبرها


مشارکت جهاد کشاورزی هرمزگان در برپایی موکب های استقبال و پذیرایی از زائران اربعین

مشارکت جهاد کشاورزی هرمزگان در برپایی موکب های استقبال و پذیرایی از زائران اربعین

‎ رئیس ستاد بزرگداشت اربعین حسینی درسازمان جهادکشاورزی هرمزگان از کمک های نقدی به موکب بندرلنگه و همچنین و خدمت رسانی به زائران و موکب های وزرات جهادکشاورزی مستقر در کشور عراق خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان دومین نشست ستاد اربعین حسینی سازمان جهادکشاورزی استان با حضور رئیس سازمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونین در محل سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.
حجت السلام و المسلمین علی شرفی رئیس ستاد بزرگداشت اربعین حسینی در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: ستاد بزرگداشت اربعین جهادکشاورزی استان، کمک های نقدی به موکب بندرلنگه و خدمات رسانی به زائران انجام داده است و همچنین کمک هایی نقدی را  نیز برای موکب های وزرات جهادکشاورزی مستقر در کشور عراق اختصاص دادیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان کرد: در سال جاری نیز موکب های پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت داوطلبانه همکاران سازمان برپا شد که با جذب کمک های عمومی و امکانات لازم  کار خدمت رسانی را در این موکب ها انجام می دهند.

وی در خصوص زمینه سازی پیاده روی اربعین حسینی همکاران جهاد،تصریح کرد:
‎تعدادی از همکاران سازمان جهاد کشاورزی را برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی تشویق کردیم و در این راستا زمینه های مساعد سفر آنان را به کربلا فراهم کردیم.
حجت السلام والمسلمین علی شرفی عنوان کرد: نشست های متعددی را باحضور مدیران دستگاه های وابسته و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار کردیم و در جلسه، موضوع اربعین مورد تاکید قرار گرفت و از مدیران حاضر در جلسه تقاضا کردیم در این راستا کم های نقدی و غیرنقدی به مناسبت اربعین انجام دهند.
ستاد اربعین حسینی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآور شد: در سال گذشته با مشارکت همکاران و تشکل های بخش کشاورزی خدمت رسانی به زائران اربعین از طرف سازمان به نحوه موثر انجام گرفت.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی پیاده‌روی اربعین را فرصتی برای تقویت همدلی بین آحاد مختلف اجتماع دانست و بیان داشت: با همدلی می‌توان ارباب‌رجوع را بهتر درک کرد و تقویت این حس کمک می‌کند که طرح‌های جدیدی برای برطرف کردن مشکلات بیابیم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد با ضمن اشاره به پیاده روی اربعین عنوان کرد: راهپیمایی اربعین فرصت مناسبی برای تبیین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است اربعین تجدید عهد و میثاق با امام حسین (ع) و درس اربعین نیز زنده نگه داشتن حادثه کربلا است این پیاده روی نشان می دهد که این زیارت برخاسته از شوق و محبت به اهل بیت علیهم السلام است.

وی به نقل حدیثی از امام صادق (ع) پرداخت و گفت: حضرت فرمودند «هر کس به قصد زیارت امام حسین (ع) پیاده از خانه‌اش خارج شود خداوند در مقابل هر گام برای او حسنه‌ای می‌نویسید و گناهی از او می‌زداید» و این مسئله اهمیت پیاده‌روی اربعین را برجسته می‌کند.

شرفی اضافه کرد: سنت پیاده‌روی اربعین از زمان ائمه رواج داشته است و تاکنون نیز ادامه دارد و اجر فراوان برای آن ذکر شده است چراکه زیارت امام حسین (ع) با خستگی پیاده‌روی گویی مزه‌ای دوچندان دارد که پا و دل با هم در ارتباط هستند

مسئول نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در پایان کمک به جریان اربعین را یک وظیفه دینی دانست و خاطر نشان کرد: جریان اربعین و امام حسین(ع) از ابتدا بوده و ادامه خواهد داشت و کار آن هرگز روی زمین نمانده و امروز هم نخواهد ماند، بلکه مشارکت در جریان اربعین برای ما توفیق است و امیدوارم بتوانیم نذورات مردم را برای خدمت به خود مردم مدیریت کنیم.