خبرها


دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با خردسال ترین فعال صنعت تکثیر و پرورش میگو در کشور
دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با خردسال ترین فعال صنعت تکثیر و پرورش میگو در کشور
امیرحسین مشایخی متولد۱۳۸۶/۱۰/۱۱ ساکن بندر کوهستک از توابع شهرستان سیریک می باشد . وی از سن سه سالگی به جهت شغل پدر در مرکز تکثیر میگوی هرمز لارو حضور داشته و از اولین کارهایی که وی در این صنعت آموخت می توان به مرحله پکینگ پست لارو (بسته بندی ) اشاره کرد و بعد از آن مراحل کار در برودستاک از جمله (قطع پا چشمی و تولید ناپلی ) را فرا گرفته است .
و در سن هفت سالگی بعد از اتمام مدرسه عصرها برای بسته بندی و کار در سالن به کارگاه می رفت و در کنار پدر به کار آموزی مشغول بود.
امیرحسین مشایخی کوچکترین فرد شاغل و فعال در تولید لارو میگو گفت : بنده از سال 1398 در بخش تخصصی فایکولاب یا آزمایشگاه مرکز تکثیر ( بخش مهم و حیاتی مرکز تکثیر که غذای زنده مورد نیاز مراحل لاروی میگو را تولید می کند) شروع به کارآموزی نموده ، و هم اکنون خود به تنهایی این آزمایشگاه را اداره و غذای زنده بدون اتکا به کارشناس خارجی و یا کارشناسان با تحصیلات عالیه تولید می نمایم .
مشایخی در ادامه افزود : قصد دارم کار در تمام قسمت های مرکز تکثیر را فرا گرفته و مهارت های لازم را کسب نمایم .
وی عنوان کرد : نوجوانان با ورود به این صنعت می توانند آینده شغلی خوبی را برای خود رقم بزنند.
آقای حمیدرضا نصیری ، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان در جریان بازدید دوره ای و نظارت عالیه بر طرح های آبزی پروری استان هرمزگان با امیر حسین مشایخی دیدار و ایشان را مورد تشویق و حمایت خود قرار دادند.