خبرها


راه اندازی استودیو کشاورز در جهاد کشاورزی هرمزگان
راه اندازی استودیو کشاورز در جهاد کشاورزی هرمزگان
با هدف تسهیل ارتباط بخش کشاورزی ، استودیو کشاورز به عنوان زیرمجموعه شبکه برکت در هرمزگان راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، رئيس سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان در مراسم افتتاح این استودیو با بيان اينکه از طريق شبکه برکت آموزش‌هاي لازم به بهره‌برداران داده مي شود و جلسات مشاوره اي از اين شبکه قابل پخش خواهد بود گفت: رسالت اصلي وزارت جهادکشاورزي ، ترويج و آموزش کشاورزي به توليد کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزي است.
علی باقرزاده همائی  ادامه داد: در گذشته با آموزشهاي چهره به چهره، استفاده از ظرفيت رسانه ها مدنظر بوده است اما امروزه با توجه به ظرفيتهاي موجود به راه اندازي  شبکه برکت در بستر اينترنت اقدام مي شود که از طريق آن آموزش‌هاي لازم به بهره برداران داده مي شود.
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان افزود:  رمز عبور از کشاورزي سنتي به کشاورزي مدرن و اقتصادي را آموزش مؤثر و توانمندسازي بهره برداران دانست و اذعان داشت: آموزش مؤثر و توصيه ‌هاي فني منجر به ارتقاي دانش و تغيير نگرش کشاورزان و کارشناسان و در نهايت موجب تغيير رفتار حرفه‌اي و ايجاد مهارت در جامعه هدف، افزايش بهره وري و اقتصادي شدن کشاورزي مي‌شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز در افتتاحیه این استودیو گفت: راه اندازی استودیو کشاورز در جهاد کشاورزی هرمزگان فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی این استان است.
حجت الاسلام والمسلمین شرفی  افزود: ایجاد ارتباط مؤثر آموزش وترویج با عرصه تولید و بهره برداران بخش کشاورزی و معرفی کشاورزان پیشرو و نخبگان بخش کشاورزی باعث  تسریع و تسهیل دسترسی مجازی به منابع علمی و تجربی می شود .
مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی نیز در مراسم افتتاح این استودیو ضمن ارائه توضیحاتی در این خصوص گفت : در این استودیو کار تهیه، ضبط و پخش برنامه‌های کارشناسی بخش کشاورزی برای مدیران، کارشناسان، واحد‌های تولیدی و بهره برداران صورت می‌پذیرد.
سرکار خانم لاله بشیرزاده  ادامه داد: از طریق این شبکه آموزش‌های ترویجی بصورت آنلاین و پخش برنامه‌های ضبط شده از طریق فضای مجازی و نرم افزار «تاک» در اختیار همگان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به این‌که مخاطبین ما از طریق کامپیوتر شخصی و یا تلفن‌های هوشمند اندروید می‌توانند نرم‌افزار تاک را نصب کرده و برنامه‌های ما را ببینند، بیان کرد: هرکس در هر نقطه در استان و کشور می‌تواند برنامه‌های ما را از طریق این نرم‌افزار دریافت کند.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهادکشاورزی استان تأکید کرد: همچنین برنامه‌های استودیو کشاورز از طریق شبکه آموزش تحت عنوان شبکه برکت، در طول هفته پخش خواهد شد، که برای استان چند ساعت در هفته اختصاص یافته است.
بشیرزاده  با بیان اینکه برای عبور از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن نیازمند ارتقاء دانش و انتقال یافته‌ها به مزارع کشاورزان هستیم ادامه داد: استودیو کشاورز زیرساختی است که می‌تواند در دستیابی به این امر کمک کننده باشد.
گفتنی است بهره برداران بخش کشاورزی، کارشناسان و علاقمندان برای دریافت برنامه‌های شبکه برکت هرمزگان  و تولیدات استودیو کشاورز هرمزگان در روز‌هایی که اعلام می شود ازطریق اپلیکیشن تاک: شبکه تلویزیون اینترنتی کشاورزی - شبکه‌های برکت استانی – استان هرمزگان  اقدام کنند.