خبرها


بازدید رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از هرمزگان

مهندس گیحسرو چنگلوایی ،  رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به همراه مهندس قائمیان ، معاون قرنطینه حفظ نباتات و مهندس عوض پور، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور روز چهار شنبه  18  فروردین  ماه جهت بازدید و بررسی روند مبارزه با افات نباتی  به استان هرمزگان سفر نمودند .در این سفر  ضمن بررسی موضوع با همراهی رئیس سازمان و معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر حفط نباتات سازمان  از پروژه های بزرگ بخش کشاورزی استان ، قرنطینه نباتی و مراکزخدمات جهاد کشاورزی بازدید به عمل اوردند .

 

بازدید مشاور وزیر کشاورزی و رئیس حفظ نباتات کشور از طرح های تولیدی، زراعی و گلخانه ای شهرستان حاجی‌آباد

 

 چنگلوایی رییس حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به علاقه مندی کشاورزان و تلاش مسئولان در سال‌های نه چندان دور شاهد توسعه کمی و کیفی در بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان به خصوص گندم خواهیم بود

صبح چهارشنبه 18 فروردین ماه 1400 ،  مشاور وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به همراه  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان و فرماندار حاجی‌آباد از مزارع، گلخانه ها و طرح های تولیدی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی شهرستان حاجی آباد بازدید کرد.

 رییس حفظ نباتات کشور هدف از این بازدید را تبادل نظر در راستای پیدا کردن  راهکارها و تمهیدات قرنطینه داخلی و خارجی با توجه به حجم زیاد صادرات و واردات محصولات کشاورزی استان هرمزگان خواند و اظهار کرد: از اهداف دیگر این بازدید ایجاد هماهنگی جهت مبارزه با آفت ملخ است. در سال ۹۷ و ۹۸ به همت استاندار هرمزگان، فرمانداران، کشاورزان و مجموعه جهاد کشاورزی استان هرمزگان ۲۰ درصد از سطح مبارزات کشور با آفت ملخ در استان هرمزگان انجام شد که معادله ۲۱۶ هزار هکتار بوده است، اگر مبارزه به موقع، موثر و مفید انجام نمی شود می توانست موجودیت کشاورزی استان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 وی اضافه کرد: با تجربه دوساله, امکانات و تجهیزاتی که فراهم شده است اگر با ریزش مجدد آفت ملخ مواجه شویم اجازه نخواهیم داد که خسارتی به محصولات کشاورزی وارد شود.

 رییس حفظ نباتات کشور با ابراز رضایت از اجرای طرح‌های کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: طرح های کشاورزی به صورت علمی و کارشناسی شده از بعد کمی و کیفی از جمله استفاده از ارقام اصلاح شده، رعایت تاریخ کاشت  در حال انجام است و آنچه که زمینه‌ساز تولید حداکثری است در حال اتفاق است.

 

بازدید رییس سازمان حفظ نباتات کشور از مزارع گندم شهرستان  حاجی آباد

 

بازدید رییس سازمان حفظ نباتات کشور از گلخانه ها و صنایع بسته بندی  شهرستان  حاجی آباد

 

 

 

 

بازدید رییس سازمان حفظ نباتات کشور از مرکز خدمات جهاد کشاورزی ایسین  شهرستان  بندرعباس

بازدید رییس سازمان حفظ نباتات کشور از قرنطینه نباتی بندر شهید باهنر   شهرستان  بندرعباس

نشست  رییس سازمان حفظ نباتات کشور و  ریاست سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با دکتر همتی ،استاندار هرمزگان پیرامون مباحث حفظ نباتات در استان هرمزگان