خبرها


برگزاری چهارمین نشست شورای فرهنگی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر

چهارمین نشست شورای فرهنگی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، حجت الاسلام شرفی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی درچهارمین نشست شورای فرهنگی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر که با حضور حجت‌الاسلام حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان جهادکشاورزی و ادارات تابعه برگزار شد، اظهار کرد: حرکت‌های جهادی در جامعه، مصداق آتش به اختیار از بیانات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های ۷ گانه‌ای است که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است و زیربنای حرکت به سوی پیشرفت و تعالی را تشکیل می‌دهد.

به گفته مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، بایستی ریشه‌های فساد را شناسایی و با آن‌ها مبارزه کنیم.

حجت‌الاسلام حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان نیز دراین نشست اظهار کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر مهم بوده و فلسفه شکل گیری ستاد ، اصل امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه پرداختن به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر باعث غفلت از توجه به امر به معروف و نهی از منکر می شود، افزود: اصل امر به معروف بایستی در جامعه احیاء و فرهنگسازی شود و به رفتار عادی و علنی مردم مبدل گردد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان در ادامه با بیان اینکه حوزه و گستره امر به معروف و نهی از منکر محدود به موارد خاص نمی باشد، خاطرنشان کرد: ارزش واقعی امر به معروف و نهی از منکر را با محدود شدن به موارد خاص از بین نبریم.

حجت‌الاسلام حسن کریمی ابراز داشت: منکر از نظر مردم عدم حل مشکلات اقتصادی کشاورزان در جامعه می باشد.

وی در ادامه به تبین رویکرد جدید ستاد امر به معروف در زمینه مطالبات مردمی پرداخت و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال حل مشکلات مردم در دل محلات و صدای مردم باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان ادامه داد: اگر دنبال حل مشکلات اقتصادی هستیم بایستی تلاش کنیم تا مردم را به صحنه بیاوریم و از ظرفیت مردم برای مبارزه با فساد بهره بگیریم.

گفتنی است؛ در پایان جلسه احکام اعضای شواری امر به معروف و نهی از منکر سازمان جهادکشاورزی و ادارات تابعه به آنان اهداء شد.