خبرها


دیدار نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان جهادکشاورزی

 مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در خصوص مشکلات بخش کشاورزی این استان به گفتگو پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی هرمزگان و ظرفیت های مناسب و بالقوه کشاورزی در بخش زراعی ، باغی ،شیلات ودام وطیور بایستی مشکلات این حوزه پیگیری و رفع شود.

 نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد : بایستی مشکلات بخش کشاورزی در حوزه صیادی، سد و آبخیزداری ، بازسازی چشمه و قنوات ، کانال کشی و جاده بین مزارع، تامین نهال، خسارت سرمازدگی و آتش سوزی ها و مستند سازی شده تا قابل پیگیری باشد.

مرادی با بیان بخشی از مشکلات بخش کشاورزی که در بازدید از مناطق مختلف استان به جمع بندی رسیده بود، ادامه داد: مشکلاتی در حوزه صیادی این استان وجود داشته که به راحتی قابل پیگیری و برطرف شدن می باشد، هر آنچه که نیاز این بخش برای توسعه اقتصادی صنعت آبزی پروری و صید و صیادی استان بوده بایستی انجام شود.

به گفته وی، در منطقه سیاهو و بخش تخت و کوشا احمدی ظرفیت های مناسبی برای احداث سد بوده که کمک بزرگی به توسعه و رفع محرومیت در این مناطق خواهد کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خیلی از روستاهای این استان نیاز به بازسازی چشمه و قنوات بوده تا از هدررفت آب جلوگیری شود.

مرادی با اشاره به مشکلات روستای سرخا و روستای تیاب در منطقه کوشا احمدی اظهار کرد: در روستا سرخا نیاز به کانال کشی آب بوده و در روستای تیاب کوشااحمدی تامین آب بایستی از طریق لوله کشی کشاورزی انجام شود.

وی در ادامه تامین نهال در فورخوج ، احداث جادههای بین مزارع را در برخی روستاها خواستار شد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان گفت: در حال حاضر با نبود و کمبود قفس مواجه بوده که بایستی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان این نیاز برطرف شود.

در ادامه این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت : طی سفر دو روزه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به شرق استان هرمزگان این اعضا از نزدیک با ظرفیتهای بالقوه بخش کشاورزی و چالشهای پیش روی توسعه این بخش آشنا شدند.

باقرزاده ادامه داد: اعضای این کمیسیون دیدگاه مناسبی نسبت به بخش کشاورزی این استان داشته و امیدواریم جمع بندی این سفر در اختصاص و اصلاح ردیف های بودجه ایی بخش کشاورزی موثر باشد.

وی همچنین با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورز جذابیتی نداشته و یکی از دلایلی است که کشاورز تمایل به بیمه کردن محصولات کشاورزی ندارد.

وی خاطر نشان کرد :امید واریم با پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکلات بخش کشاورزی مرتفع شود.

گفتنی است؛ در این نشست معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ، دریایی مدیرکل شیلات هرمزگان و موسوی مدیرکل منابع طبیعی استان نیز حضور داشتند.