خبرها


رونق صادرات با استاندارد غذای حلال

در نشست مشترک روسای سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد بر فرهنگسازی و بهره گیری از تجارت حلال تاکید شد.

 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی صبح امروز مدیرکل استاندارد هرمزگان و هئیت همراه  به مناسبت اخرین روز از هفته استاندارد که به نام استاندارد حلال و ارزشهای اخلاقی و فرهنگی نامگذاری شده است با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران این سازمان دیدار و گفتگو کردند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این نشست ضمن تبریک هفته استاندارد  گفت : تجارت حلال از جنبه های مختلف قابل بررسی است که مهمترین آن با توجه شرایط تحریم و مسائل اقتصادی در کشور، درآمدهای ارزی است. علی باقرزاده همائی ادامه داد : امروزه در حوزه اوراسیا بایستی کلیه تولیدات دارای استاندارد و مشخصات باشد.
وی افزود :  فعالیتهای استانداردسازی ، فعالیتهایی ریشه داری است و ثمرات آن با تداوم استقرار استانداردسازی در طول زمان و مکان در درازمدت مشخص میشود ، به همین جهت قرار دادن این شاخص در برنامه هر سازمانی  شروع مبارکی برای جهش تولید و تامین سلامت مردم، تأمین معیشت کشاورزان و مردم عزیز کشورمان خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار داشت : کلیه مزارع و بهره برداران در سامانه های وزارت جهاد کشاورزی  ثبت می شود و با تکمیل پایگاه داده ها قطعا ورود استاندارد هم به موضوع تسهیل خواهد شد و  صدور گواهی های بهداشت و استاندارد با این حرکت سرعت بیشتری خواهد گرفت و در نتیجه روند صادرات تسهیل خواهد شد.
مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر رعایت کلیه استاندارد های ذبح شرعی در داخل و حتی خارج از کشور خواستار شناسنامه دار کردن و داشتن نشان جهت محصولات تولیدی استان شدند . عیسی باقرزاده همائی ادامه داد : گردش مالی تجارت حلال امروزه در دنیا بیش از 2500 میلیارد دلاراست که اگر ما بتوانیم حتی 1 درصد از این بازار را هدفگذاری بکنیم حدود 125میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور میتوانیم داشته باشیم. این یعنی بیش از 2 تا 3 برابر نیاز ارزی کشور که با توجه به اقدامات استاندارد ایران در این خصوص بتوانیم همکاری دستگاههای ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی  صمت و اتاق بازرگانی ، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات را داشته باشیم.