خبرها


پدافند غیر عامل ضامن سلامت و موفقیت کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان صبح امروز اولین جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل در جهاد کشاورزی  استان  در سال 99 با حضور اعضای کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل در سالن کنفرانس جهاد کشاورزی هرمزگان به ریاست طهماسب غلامپور برگزارگردید.

 

در این جلسه آرزو ساربانی دبیر کارگروه و رییس گروه تحول اداری جهاد کشاورزی هرمزگان با ارائه گزارشی از بخش های کلی کارگروه به بررسی نقاط ضعف و قوت آن پرداخت و اظهار داشت:تهدیدات دشمن قالباً نظامی نیست و در زمان صلح تهدیدات سایبری مردم محور و زیستی وجود دارد، با توجه به وضعیت حساس کنونی و حملات سایبری دشمن نیاز به تقویت بنیه دفاعی سایبری کارگروه بود لذا با برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای سایبری نسبت به ایمن سازی سیستم های انفورماتیک اقدام شد.

در ادامه این جلسه  رییس کار گروه و معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: پدافند غیر عامل ضامن سلامت،موفقیت و پیشرفت هر کشوری است . طهماسب غلامپور در جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل افزود: یکی از ضروریات انکارناپذیر و ضروری در کل دنیا پدافند غیرعامل می باشد  و نمونه بارز آن مقابله با ویروس کروناست و برای اطمینان خاطر و اعتماد و جلوگیری از بروز حوادث باید پدافند غیر عامل ایجاد شود  .

وی در پایان جلسه ضمن جمع بندی نظرات حاضرین ، برنامه های سال 99 کارگروه که شامل برگزاری جلسات، کارگاهها و کلاسهای آموزشی، برگزاری مانور و رزمایش و همچنین برپایی همایش با رویکرد پدافند غیر عامل در بخش تخصصی می باشد را به اعضای جلسه اعلام کرد.