خبرها


در کارگروه آب و کشاورزی مطرح شد : ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت شمیل با پنج میلیون متر مکعب آب برای احداث گلخانه واگذار می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: پنج میلیون متر مکعب آب طی یک سال بابت نوع خدمات مهندسی و انتقال آب توسط شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان به دشت شمیل افزوده خواهد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: پنج میلیون متر مکعب آب طی یک سال بابت نوع خدمات مهندسی و انتقال آب توسط شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان به دشت شمیل افزوده خواهد شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، رضا مدرس در حاشیه جلسه کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد با اشاره به بررسی موضوعات پیرامون امور آب کشاورزی استان هرمزگان در این جلسه، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که امروز به آن پرداخته شد؛ ساماندهی دو رودخانه میناب و تلنگ و اراضی دشت شمیل بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود :  در خصوص تخصیص منابع آب و همچنین تعیین تکلیف اراضی حوزه شمیل ، سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی‌ شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان اقدام خوبی را در پیش گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت : در دشت شمیل دو هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی پیش‌بینی شده است که 500 هکتار از این اراضی برای احداث گلخانه در حال واگذاری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به جلسات برگزار شده با انجمن صنفی کشاورزان استان هرمزگان، تصریح کرد: پیرو دستور استاندار هرمزگان و پیشنهاد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کشاورزان استان هرمزگان، در خصوص استفاده بیشتر آب سد شمیل برای اراضی شمیل، برنامه‌ای در این خصوص ارائه شده است.

وی با بیان اینکه حدود هزار هکتار از اراضی منطقه شمیل از این طرح منتفع می‌شوند، ادامه داد: چون زیرساخت‌هایی نظیر تجهیزات انتقال آب نیز برای این طرح تهیه شده است می‌توان تمام هزار هکتار را کشت کرد و در مواقعی که آب سد نباشد، امکان تامین آب از طریق چاه های آب وجود دارد.

وی اذعان کرد: استفاده از آب سد به نسبت چاه‌های موجود باعث افزایش 300 درصدی کیفیت آب سدها خواهد شد که تاثیر زیادی بر روی کیفیت محصولات کشاورزی تولید شده در آن منطقه خواهد داشت.

علی باقرزاده همائی همچنین افزود : در مواقع سیلاب بخشی اراضی کشاورزان در معرض آسیب هستند به همین جهت با اجرای  طرح ساماندهی رودخانه های  میناب و تلنگ  شش روستا ایمن می‌شوند.

باقرزاده  بیان داشت: با مطالعه بستر رودخانه جو محله میناب توسط مشاور زمینه مطالعه واگذاری اراضی جهت پرورش میگو نیز فراهم می گردد .