خبرها


برگزاری وبینار سراسری راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی

رییس جهادکشاورزی هرمزگان در این وبینار گفت: هدف از یکپارچه سازی اطلاعات ایجاد امنیت غذایی مبتنی بر آمایش کشاورزی هوشمند، سازگاری با چالش های تغییر اقلیم با خشکسالی ، محدودیت منابع ومدیریت مخاطرات قبل از مخاطره است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی ظهر امروز در وبینار مشترکی از سوی وزارت جهاد کشاورزی با مدیران سازمان جهادکشاورزی در استانها در خصوص راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی اظهار کرد: تحول در نظام تصمیم سازی بخش کشاورزی با استفاده از سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات به وقوع می پیوندد.

وی با بیان اینکه سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات بخش کشاورزی برای همه فعالان بخش کشاورزی فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا سطح بخش کشاورزی را ارتقا دهند، افزود: در این سیستم همه مدیران، تشکل‌ها، بهره‌برداران و ذی نفعان می توانند اطلاعات را وارد کرده و در نهایت این اطلاعات کاربردی و عملیاتی برای تصمیم کارشناسی مورد استفاده قرار گیرد.

این مسوول در ادامه به نرم افزار تاک اشاره کرد و گفت: پیام‌رسان «تاک» پیام‌رسانی جامع و مفید بوده که همه نیازهای کشاورزی را برآورده می کند؛ این پیام‌رسان راه وصول به مجوزها، دریافت نهاده‌ها، اخذ تسهیلات، بیمه‌ها و همه اطلاعات عملیاتی برای کشت را در اختیار ذینفعان و کشاورزان قرار می دهد‫.

باقرزاده، هدف از یکپارچه سازی اطلاعات را ایجاد امنیت غذایی مبتنی بر آمایش کشاورزی هوشمند، سازگاری با چالش های تغییر اقلیم با خشکسالی و محدودیت منابع ومدیریت مخاطرات قبل از مخاطره را اعلام داشت.

وی همچنین تقسیم کاربه صورتی که مبنای اجرای این پرو ژه محدوده پهنه های در اختیار کارشناسان مروج پهنه کشاورزی است، کنترل پروژه در سطح مراکز جهادکشاورزی، شهرستانی و استانی و گزارش هفتگی به صورت ترسیم و بارگذاری نقشه و ورود اطلاعات به سامانه را از دیگر مباحث مطرح در این سیستم معرفی کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه این سیستم نوعی از سیستم های زمین بر مبنای تحت وب است که تولید، جمع آوری ، ثبت و کنترل و رصد داده های موردنیاز بخش کشاورزی را برعهده دارد، خاطرنشان ساخت: این سیستم با به کارگیری روشهای مناسب اطلاعات بروز را به منظور برنامه ریزی و تصمیم سازی در اختیار ذینفعان قرار می دهد.

 باقرزاده در پایان خاطرنشان ساخت:بایستی یک نقشه راه دقیق داشته باشیم تا همه مجموعه‌ها با آن هماهنگ باشند؛ برای هر حرکتی در این سیستم اولویت‌بندی قرار گرفته تا نیاز کشاورزان و نیازهای حاکمیتی برای توسعه کشاورزی مشخص شود.