خبرها


پیام رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بمناسبت روز جهانی بیابانزدایی

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان فرا رسیدن روز جهانی بیابانزدایی را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان طی پیامی روز جهانی بیابانزدایی را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر می باشد:

روش های بهره برداری ما از زمین ، ناعادلانه است و این روند سبب هدر رفت این مواهب الهی می شود و بايد با مصرف بهينه توليدات ؛ بخشي از فشارهاي وارد بر منابع آب و خاک را کاهش دهيم.

با کاهش مصرف آب های زیرزمینی که در بسیاری از مناطق در معرض افت سطح است، امکان تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب فراهم مي شود و فرصت خواهيم داشت بخشي از منابع آب هاي سطحي را به جاي هدر دادن در مزرعه به سهميه تالاب ها اختصاص دهيم و از اين راه به پايداري نظام زيستي و حفظ تنوع آن در اين عرصه ها کمک کنيم و در نهايت قدم هايي را در جهت استفاده بهتر و پايدارتر از منابع سرزمين برداريم.

اصلاح الگوي مصرف و صرفه جويي، رعايت عدالت بيشتر در بهره برداري از منابع سرزمين است.

 امنيت آينده مشترک ما در ارائه تعريف جديد و رويکردهاي نوين درباره نحوه استفاده از منابع آب و سرزمين است که مي تواند در اين زمينه جهان را به هدف پايداري و تضمين آينده مشترک هدايت كند.

 اینجانب روز جهانی بیابان زدایی را تبریک عرض نموده و امیدوارم با زندگی هر چه هم سازتر و هم سوتر با طبیعت و زمین بتوانیم هر چه بیشتر از آن بهره‌مند شویم وغنای زیستی جهان و منابع ارزشمند طبیعی آن را به بهترین شکل حفاظت و حراست نماییم.

 علی باقرزاده همائی – رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان