خبرها


رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان: تخصیص تسهیلات حمایتی در دوران کرونا به بخش کشاورزی

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: امکانات و تسهیلات دولتی در ایام بیماری کرونا به بخش کشاورزی این استان اختصاص یافت که افزایش دوران مشارکت طرح های در حال اجرا با هماهنگی بانک های عامل از اهم حمایت های دولتی می باشد.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی هرمزگان، علی باقرزاده همایی در خصوص تأثیر کرونا بر بخش کشاورزی اظهار کرد: شیوع این بیماری باعث بسته شدن بسیاری از مرزها شد و انباشت محصول بروز کرد که در رسته‌های مختلف این آسیب‌ها را شناسایی و به مراجع مربوطه گزارش کردیم تا کمک‌های دولت بخصوص در زمینه تسهیل وام‌ها شامل حال آنها شود.

وی ادامه داد: آموزش‌‌هایی در زمینه تولیدات کشاورزی انجام شد که با رعایت موارد و رعایت فاصله‌گذاری میان کارگران شاغل در این بخش می‌توانیم از خسارات بکاهیم ، واحدهای بسته‌بندی نیز ملزم به استفاده از دستکش و ماسک شده‌اند و ضدعفونی آنها نیز بسیار مهم است که بخش ترویج ما در حال کار و آموزش است.

این مسوول همچنین به امکانات و تسهیلاتی دولتی که در ایام بیماری کرونا به بخش کشاورزی تخصیص یافت اشاره داشت و افزود: پرداخت حق بیمه سه ماهه اسفندماه تا پایان اردیبهشت ماه جهت واحدهای تولیدی به مدت 3 ماه به آنها مهلت داده شد.

باقرزاده درخصوص پرداخت بهای آب، برق و گاز واحدهای زیرمجموعه بخش کشاورزی افزود: پرداخت هزینه های آب ، برق و گاز به مدت 3 ماه نیز به این واحدها مهلت داده شد.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات به رسته های مرغداری گوشتی، مرغ مادر، واحدهای گلخانه ای سبزی و صیفی صادراتی، پرورش گیاهان و ماهیان زینتی برای واحدهای فعال به ازای هر نفر کارگر بیمه شده مبلغ 120 میلیون ریال و واحدهای تعطیل شده ناشی از شیوع بیماری کرونا 160 میلیون ریال نیز انجام شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه منابع تسهیلاتی اختصاص یافتهبه استان در خصوص کرونا 580 میلیارد تومان برای تمامی رسته های شغلی می باشد، ابراز داشت: هماهنگی های لازم به منظور پرداخت تسهیلات به واحدهای کشاورزی که نیروی شاغل بیمه شده نداشته و در دوران کرونا ضرر و زیان داشتند نیز در حال پیگیری می باشد.

باقرزاده ، استمهال وام های سررسید شده واحدهای تولیدی با پرداخت 7/5 درصد و استمهال 5 ساله آن را از دیگر حمایتهای دولتی در دوارن کرونا به واحدهای کشاورزی اعلام داشت.

وی در ادامه پرداخت بیمه بیکاری از طریق سامانه اداره کار به کارگرانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شدند و افزایش دوران مشارکت طرح های در حال اجرا با هماهنگی بانک های عامل را از دیگر حمایت های دولتی مطرح کرد.

این مسوول خاطرنشان ساخت: استمهال بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی کشاورزان با هماهنگی بانک های عامل نیز به طور مستمر در حال انجام می باشد.