خبرها


در ویدئوکنفرانس مشترک حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی هرمزگان و پایگاه بسیج سازمان  با وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد؛ ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی

ویدئوکنفرانس مشترک حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی هرمزگان و پایگاه بسیج سازمان با وزارت جهاد کشاورزی در راستای نقش فرهنگ در تحقق جهش تولید در کشاورزی و با حضور دکتر فلسفی فرمانده بسیج وزارت در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، در آستانه هفته جهاد کشاورزی سومین نشست فرهنگ و کشاورزی با موضوع تعامل بسیج و معاونت فرهنگی و آموزشی در راستای نقش فرهنگ در تحقق جهش تولید در کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانده مرکز مقاومت بسیج، معاون امور فرهنگی و آموزشی،مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و روسای ادارات فرهنگی و آموزشی سازمان جهاد کشاورزی استان ها به صورت ویدئوکنفرانس در سالن نعمتی جم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین روح‌الله شاه‌مرادیان معاون امور فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های فرهنگ و کشاورزی، گفت: باید دید نقش فرهنگ در جهش تولید چگونه است؟

وی ادامه داد: علمی شدن کشاورزی در تحقق جهش تولید و سواد رسانه‌ای از کلید واژه‌های مورد نظر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نشست های گذشته بوده است.

شاه‌مرادیان با اشاره به اینکه در علمی شدن کشاورزی باید از ظرفیت بسیج در راستای تحقق فرهنگ و جهش تولید استفاده شود، افزود: انشالله بتوانیم از این ظرفیت با توجه به ریل گذاری های انجام شده در سال جهش تولید استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: برگزاری این سلسله نشست‌ها رویکردهای آموزشی و ترویجی دارد و کارگروه تشکیل شده در این بخش باید تعامل بیشتری را ایجاد کند.

دکتر پیمان فلسفی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی نیز ، گفت: باید برنامه ها را بر اساس ریل‌گذاری گام دوم انقلاب پیش ببریم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: ظرفیت و فرصت‌های امیدبخشی در کشور وجود دارد که در ابتدا باید آنها را مخصوصاً در بخش کشاورزی شناسایی کنیم.

فلسفی ادامه داد: نیروهای جوان و مستعد در کشور وجود دارد که می‌توانیم در بخش کشاورزی از آنها استفاده کنیم؛ بیش از ۲۵۰ هزار نفر مهندس کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مشغول به فعالیت هستند که جویای کار کشاورزی نیز هستند، علاوه بر آن ۵۰ هزار بسیجی فعال و کارآمد در بخش کشاورزی فعال هستند که نیروی مستعد و کارآمد محسوب می‌شوند.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی افزود: همت‌های بلند و انگیزه های انقلابی در پیشرفت و جهش تولید در کشور موثر است.

فلسفی با اشاره به اینکه یک درصد جمعیت جهان در کشورمان است، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر استفاده از ظرفیت این جمعیت تاکید داشتند؛ زیرا می‌تواند موجب تحول و نقش آفرینی در کشور شود.


وی یادآور شد: ایران از نظر اقتصادی قابلیت تنوع فعالیت اقتصادی را دارد و ما در بخش کشاورزی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مانند پسته، خرما، زعفران و انار رتبه های اول تا دهم تولید در جهان را داریم.

فلسفی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری از ظرفیت‌های استفاده نشده طبیعی و انسانی، گفت: در وزارت جهاد کشاورزی این ظرفیت ها بسیار زیاد است و همکاری نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی و بسیج این وزارتخانه می‌تواند راهگشا باشد.

وی با اعلام اینکه ۱۳۰۰ دفتر کانون تخصصی در دهستان‌ها مشغول به فعالیت خواهند شد، گفت: کشاورزان بسیجی در این مرکز حضور خواهند یافت زیرا محور فعالیت بسیج، مردم هستند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به توافق با شرکت شهرک‌های کشاورزی در آستانه هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: بر اساس این توافق، در هر استان حداقل ۵ هکتار به بسیجیان و فرزندان آنها برای فعالیت در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای، شیلات و دامداری اختصاص خواهد یافت

.وی با تاکید بر اینکه اجرای کاداستر اراضی از مسایل مهم در کشاورزی است، یادآور شد: کاداستر ۱۰ هزار هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی با استفاده از سیستم سنجش از راه نزدیک و روش‌های بومی شده در بسیج اجرایی خواهد شد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی همچنین به ایجاد مرکز پایش تهدیدات بخش کشاورزی در مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی اشاره و یادآوری کرد: تاکنون پنج گزارش تحلیلی در سطوح مختلف به سازمان‌های ذی ربط در این بخش ارسال‌شده است.

پیمان فلسفی در پایان گفت: هر زمان بخش نماینده ولی‌فقیه و بسیج در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اندفعالیت‌های بزرگی انجام‌شده است.