خبرها


مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان: اجرای طرح پایلوت مورینگا در استان

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان از اجرای طرح پایلوت مورینگا در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، گرگیج در جلسه ستاد گیاهان دارویی که با حضور معاون دفتر امور روستایی استانداری ، رییس مرکز تحقیقات استان ، مدیر بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای و مدیران ستادی سازمان برگزار شد، اظهار کرد: طرح پایلوت کشت مورینگا در استان هرمزگان با توجه به  استقبال سرمایه گذاران اجرا می شود.

 وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران در خصوص کشت مورینگا در استان ، اجرای طرح پایلوت را جهت بررسی سازگاری گونه های مختلف مورینگا با نظارت و همکاری مرکز تحقیقات استان خواستار شد.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه به موضوع زنجیره ارزش گیاهان دارویی، فروش و بازار مطمئن آن نیز اشاره کرد و ابراز داشت: گونه های اقتصادی و سازگار با شرایط اقلیمی استان بعنوان بهترین الگوی کشت گیاهان دارویی می باشند.

گرگیج خاطرنشان کرد: مورینگا درخت بومی شمال هندوستان است که در ایران بنام گز روغنی شناخته می شود و به درخت معجزه نیز معروف است.

گفتنی است؛ از خواص مورینگا می توان به درمان سرطان ، کاهش وزن ، دیابت، ضد باکتری، کمک به تقویت مغز ، سوزاننده چربی و سلامت استخوان و ... اشاره کرد.