خبرها


برگزاری جلسه مشترک مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در استانها، روسای ادارات فرهنگی ، آموزش عقیدتی و مشاورین امور بانوان حوزه نمایندگی ولی فقیه

اولین جلسه مشترک مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در استانها، روسای ادارات فرهنگی ، آموزش عقیدتی و مشاورین امور بانوان حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و ادارات وابسته سراسر کشور بصورت ویدیو کنفرانس با حضور آیت الله تقوی نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در جلسه ویدئوکنفرانس سراسری معاونت فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه ضمن اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ،اظهار داشت: فرهنگ مایه اصلى هویت ملتهاست به بیانی دیگر همه فعالیت ها بر پایه فرهنگ است و فرهنگ مجموعه رفتارها،سبک زندگی،دانش ها، باورها، انگیزه ها، قوانین، اخلاقیات، عادات و تمامی آموخته های فرد از جامعه را شامل می شود.

وی در ادامه افزود: انسان موجودی با فرهنگی است که بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی با تکامل فرهنگی انسان رفع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی با اشاره به اینکه فرهنگ، اقتصاد را شکوفا می نماید، تصریح کرد: مسائل اقتصادی وقتی به اوج و پیشرفت خود می رسد که فرهنگ قدرتمندی آنرا پشتیبانی نماید و پشتیبانی حوزه های اقتصاد، فرهنگ آن جامعه می باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در مباحث اقتصادی و اجتماعی گفت: بیشترین سرمایه گذاری دشمن در حوزه فرهنگ است. امروز در حوزه فرهنگ مورد تهاجم هستیم که تحریم می شویم. دشمن می‌کوشد روحیه خودباختگی را به عنوان یک ابزار مهم در تهاجم فرهنگی خویش در جامعه ما تزریق کند که باید به آن توجه داشت. در نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، فرهنگ از چنان اهمیتی برخوردار است که با سرنوشت اجتماعی ملت ها گره خورده است. یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل برقراری وفاق، اقتدار و ارتقای ضریب امنیت «مشارکت» در صحنه های گوناگون ملّی است.

وی در ادامه با توجه به نقش و اهمیت سواد رسانه ای و بکار گیری آن در اصحاب و نیرو های فرهنگی، گفت: امروز رسانه یکی از ارکان قدرتمند کشور ها در دنیا به حساب می آید و اگر ملتی در این حوزه ضعیف برخورد نماید هجمه فرهنگی و رسانه ای آنرا درهم می شکند پس باید از این ابزار قدرتمند و اثربخــش جهت تعالی و پیشرفت در صحنه های مختلف بهره برد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امروز فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی در این حوزه می تواند عامل انتقال پیام ها و افکار باشد،اظهار داشت: باید همه نیرو های حوزه نمایندگی ولی فقیه در سراسر کشور به خصوص اصحاب فرهنگ ،تسلط کامل بر این حوزه داشته باشند تا بتوانند با بصیرت و مجاهدت به رسـالت خود جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در ادامه به اهمیت، رسالت و نقش آموزش پرداخت و گفت: بهره گیری آموزش باعث تعالی و رشد و موفقیت زندگی انسان است، که موجب انتقال اطلاعات علمی، فرهنگی، فکری و تربیتی در همه حوزه هاست اگر آموزش نتواند اطلاعات مورد نظر را انتقال دهد ناموفق است .

انتهای پیام/