خبرها


رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان: پیش بینی جهش تولید در صنایع تبدیلی کشاورزی/ جهش تولید در بخش کشاورزی  آثار مستقیمی در معیشت مردم دارد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به پیش بینی جهش تولید در صنایع تبدیلی کشاورزی ،گفت: جهش تولید در بخش کشاورزی آثار و برکات مستقیمی در معیشت مردم دارد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی با اشاره به الزامات تحقق جهش تولید با مروری بر فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری سال 1399 را سال عبور ملت ایران از آزمون های دشوار مطرح و برکاتی را هم برای این آزمون های دشوار ذکر کردند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش حساسی به عنوان مسوول تامین امنیت غذایی مردم دارد، افزود: هر اتفاق و جهش تولیدی که در بخش کشاورزی صورت گیرد بایستی اثر آن مستقیماً روی زندگی مردم نمایان شود.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه توسعه اقتصادی نشان داده که غلبه بر مشکلات با اتکا به توان داخلی امکان پذیر است، خاطرنشان ساخت: در راستای نامگذاری سال ۹۹به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، صنایع تبدیلی کشاورزی دراین استان امسال افزایش می یابد.

باقرزاده همائی در خصوص  صنایع تبدیلی کشاورزی در استان افزود: افزایش ظرفیت انبارداری و سردخانه در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان قرار گرفته است به طوریکه در حال حاضر هرمزگان با ظرفیت 36 هزار تن انبارداری و سردخانه محصولات بخش کشاورزی قرار است 30 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر 20 واحد بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 120میلیارد ریال در حوزه انبارداری و سردخانه محصولات بخش کشاورزی استان فعالیت دارند.

باقرزاده همچنین در خصوص افزایش ظرفیت فرآوری و بسته بندی در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان ابراز داشت: در حال حاضر 800هزار تن ظرفیت فرآوری و بسته بندی وضعیت موجود این بخش در استان می باشد که بنا است در برنامه عملیاتی جهش تولید پیش رو بخش کشاورزی هرمزگان 5/12درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر 140واحد بخش خصوصی با اعتباری بالع بر 3280 میلیارد ریال  در بخش فرآوری وبسته بندی محصولات کشاورزی استان فعالیت دارند.

این مسوول همچنین در ادامه به برنامه عملیاتی تولیدی واحدهای نیمه فعال و کمتر ازظرفیت اسمی بخش کشاورزی در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 75هزار تن توسط واحدهای نیمه فعال و کمتر ازظرفیت اسمی صنایع تبدیلی کشاورزی در استان تولید می شود که قرار است در برنامه عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی 80درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

باقرزاده در پایان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 25 واحد بخش خصوصی با اعتباری بالع بر 135 میلیارد ریال در بخش واحدهای نیمه فعال و کمتر از ظرفیت اسمی صنایع تبدیلی کشاورزی استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/