خبرها


در جلسه مشترک رئیس و مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی با مدیر کل و  رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح شد؛ تاکید بر ترویج فرهنگ زکات در بین کشاورزان و دامداران

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در جلسه مشترک رئیس این دستگاه  با مدیر کل و رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره)،به اهمیت نقش زکات در جامعه  پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان،در جلسه مشترک علی باقرزاده همائی رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان با مدیر کل و رئیس زکات  کمیته امداد امام خمینی (ره) ،حجت الاسلام علی شرفی ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت خدیجه (ص) ،اظهار کرد: مجموعه جهاد مروجین خوب و زیادی در امر گسترش فرهنگ زکات،  آموزش داده است که این افراد  در سراسر استان به ارائه خدمات کشاورزی در کنار کشاورزان پرداخته و علاوه بر مشاوره هایی که به صورت تخصصی در زمینه نوع محصول به کشاورز می دهند، موضوع زکات محصولات را نیز یاد آوری می کنند.

وی با اشاره به محصولات کشاورزی که در استان به ثمر خواهند نشست اشاره کرد، افزود: زکات به محصولاتی چون خرما،جو و گندم تعلق می گیرد و تا مدتی دیگر شاهد برداشت خرما از نخلستان ها هستیم و مطمئنا کشاورزان تلاشگر استان همانند سنوات گذشته در  این امر خداپسندانه شرکت خواهند کرد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه زکات برای محصولاتی چون خرما ،جو و گندم واجب است، عنوان کرد: برخی محصولات باغی همچون انبه و لیموترش که بخش قابل توجهی از محصولات استان را نیز به خود اختصاص  داده است و کشاورزان هرمزگانی به نوعی زکات مستحب خود را از این محصولات کنار می گذارند.

حجت الاسلام شرفی، افزود: با توجه به فرمایش مقام عظمای ولایت جهت شرکت در رزمایش و کمک مومنانه از سوی مسئولین و مردم،بی شک پرداخت زکات به موقع توسط کشاورزان و دامداران می تواند در اقتصاد خانواده های کم بضاعت  و افرادی که به خصوص در ایام بیماری کرونا متضرر شده اند، نقش مهمی ایفا کند و تا حدودی تسهیل گر زندگی آنان در این ایام شود. 

در ادامه نیز مرتضی بخرد رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن قدردانی از مشارکت خوب کشاورزان و دامداران در امر زکات ،عنوان کرد: کشاورزان هرمزگانی در زمینه زکات واجب و یا مستحب ،همکاری و مساعت خوبی دارند.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی (ره) به مدد جویان تحت پوشش خود جهت اشتغالزایی در بخش کشاورزی  تا سقف 50 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد و اقساط 7 ساله می دهد و مطمئنا این امر نیاز به آموزش تخصصی در زمینه کشاورزی داشته و می بایست این آموزش ها زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی انجام شود و سازمان نیز نگاه ویژه ای به این افراد جهت کاشت ،تولید و فروش محصول داشته باشد.

انتهای پیام/