خبرها


یک هرمزگانی ، مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان شیلات ایران شد/ امنیت حوزه غذایی کشور به افزایش تولید محصولات کشاورزی بستگی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: طی آیینی یک هرمزگانی دیگر، مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان شیلات ایران شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، علی باقرزاده همائی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر رسیدن به اهداف تعیین شده در حوزه تولید و پرورش آبزیان در استان هرمزگان در سال جهش تولید اظهار داشت: تولید ۵۰ هزار هکتار پرورش میگو و ۱۰۰ هزار هکتار پرورش ماهی جزو اهداف حوزه شیلات در استان هرمزگان است و خواسته عملیاتی شدن این اهداف در راستای تحقق جهش تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها اقدامات خوبی در حوزه شیلاتی استان انجام شده است، افزود: ۱۹ هزار هکتار برای پرورش میگو به شرکت شهرک‌ها واگذار شد.

این مسوول با اشاره به اینکه مجوزهای پرورش ماهی در قفس ساماندهی شد ،ادامه داد: باید از ظرفیت تعاونی‌های صیادان در حوزه پرورش ماهی در قفس بهره گیری شود.

به گفته باقرزاده، طبق اعلام کارشناسان شیلات ذخایر آبزیان در دریا رو به کاهش است و باید از ظرفیت ماهی در دریا و پرورش میگو استفاده کرد.

وی، شناسایی ظرفیت‌های پرورش در سواحل را از اولویت ها دانست و افزود: اگر شیلات هرمزگان نسبت به طرح جامع پرورش آبزیان در سواحل کوتاهی کند سایر صنایع و حوزه‌های دیگر مانند گردشگری و صنایع از ظرفیت سواحل بهره خواهند گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر اینکه امنیت حوزه غذایی کشور به افزایش تولید محصولات کشاورزی بستگی دارد، خاطرنشان ساخت: بایستی در بحث تأمین نهاده‌های دامی برنامه ریزی مناسبی شود تا از واردات بی نیاز شویم.

باقرزاده ابراز داشت: ارتزاق ۷۰ درصد مردم هرمزگان از طریق صنایع کشاورزی و شیلاتی ای استان تامین می شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات محسن یکتاپور مدیرکل سابق شیلات هرمزگان تقدیر و دکتر عبدالرسول دریایی به عنوان سرپرست این اداره کل از سوی رئیس سازمان شیلات ایران منصوب شد، طی حکمی از سوی معاون وزیر جهادکشاورزی ورئیس سازمان شیلات ایران ،محسن یکتاپور به عنوان مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان شیلات ایران منصوب شد.

انتهای پیام/