خبرها


مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان: ۲۱ درصد نیاز استان به گندم تامین شده است

مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به هدفمند سازی یارانه ها اظهار داشت: مصرف سرانه ماهانه گندم در استان حدود 18 هزار تن در ماه رسیده است و تولید بیش از 55 هزارتن گندم، حدود  21درصد نیاز استان به این محصول استراتژیک را تامین می کند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، سیدرضا امیری زاده با اشاره به اهميت افزايش توليد محصولات استراتژيك در كشور بويژه گندم اظهار کرد: اين سازمان بااستفاده از تمامي عوامل موثر در توليد  اعم از نيروي انساني ، امكانات ، نهاده ها و برنامه ريزي مناسب و مديريت صحيح و بكار گيري دانش نوين و فني وكارشناسان  پهنه  در مزارع گندم  و کلیه امکانات و پتانسیل های موجود منطقه و مراکز خدمات جهادکشاورزی ، پیش بینی ، تأمین  و توزیع به موقع نهاده ها ، تدارک به موقع ماشین آلات ، ادوات و امکانات موردنیاز براساس برنامه های ابلاغی اقدام به برنامه ریزی کشت در سطح 11 هزار و 563هکتار در 6 شهرستان نموده است.

وی همچنین افزود: با توجه به تامین کامل بذر گواهی شده گندم و توزیع به میزان 2هزار و 500 تن در پنج رقم در سال جاری و پیش بینی برداشت از پانزدهم فرودین ماه سالجاری شاهد جهش تولید11 درصدی برداشت گندم خواهیم بود که تولید گندم استان به بیش از 55 هزارتن می رسد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح کشت گندم  11 هزار و 393هكتار بوده است، تصریح کرد: با توجه به خسارت 60درصدی به 3 هزار و 500هکتار از مزارع بر اثر طوفان و سیل در اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین ماه سالجاری خوشبختانه با تولید 49 هزار و 664تن  گندم روبرو بودیم.

 امیری زاده خاطرنشان ساخت: این رقم  کمتر از یک درصد نیاز کشور به گندم را تامین می نماید.

وی با اشاره به هدفمند سازی یارانه ها اظهار داشت: مصرف سرانه ماهانه گندم در استان حدود 18 هزار تن در ماه رسیده است و این تولید حدود  21درصد نیاز استان در داخل استان را تامین می کند.

گفتنی است؛ در بخش زراعت استان یک هزار و 703 نفر گندم کار بوده که نتیجتاً در این بخش یک هزار و 703 نفر اشتغال مستقیم و یک هزار و 400 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.