خبرها


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان: پبش بینی تولید ۵۲ هزار تن گندم در استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: پیش بینی می شود شاهد افزایش تولید ۴ هزار تنی در گندم نسبت به سال زراعی گذشته بوده و تولید گندم استان به ۵۲ هزارتن می رسد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، مهدی ترابی امروز در جلسه ستاد گندم اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری ۱۱ هزار و ۵۶۳هکتار در 6 شهرستان حاجی آباد، رودان، میناب، بستک، پارسیان و بندرعباس می باشد.

وی افزود: شهرستان حاجی آباد با سطح 10هزار هکتاری بیشترین سطح کشت را داشته  است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان ابراز داشت: پیش بینی می شود با به کارگیری کلیه عوامل موثردر افزایش عملکرد از قبیل تامین به موقع ادوات و نهاده ها شامل بذر و کود سموم و...،  مبارزه به موقع با علفهای هرز و آفات و توصیه های کارشناسی مناسب شاهد افزایش تولید ۴ هزار تنی در گندم نسبت به سال زراعی گذشته بوده و تولید گندم استان به ۵۲ هزارتن می رسد.

ترابی با بیان اینکه برداشت گندم از 15 فروردین در سطح استان آغاز شده است، افزود :جهت خرید تضمینی گندم در کل استان ۱۴ مرکز خرید راه اندازی گردیده تا کشاورزان بدون هیچگونه مشکلی در نزدیکترین مرکز خرید گندم خود را تحویل نمایند.

گفتنی است؛ با تصویب هیئت وزیران در جلسه امروز، قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۹۹ موافقت شد.