خبرها


رئیس سازمان حفظ نباتات كشوردر سفر به هرمزگان: مبارزه با ملخ صحرایی به ۱۶هزار و ۵۰۰ هکتار در کشور رسید

رئیس سازمان حفظ نباتات كشور با اشاره به اینکه رفتار این آفت در موج تهاجمی امسال نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت است، گفت: تاکنون 16 هزار و 500 هکتار مبارزه با ملخ صحرایی در سطح کشور انجام شده است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، دكتر محمد رضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات كشور صبح امروز در سفر به استان هرمزگان که با هدف بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان سیریک و با همراهی دكتر علیمراد سرافرازی معاون كنترل آفات سازمان حفظ نباتات و علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان انجام شد، اظهار کرد: سطح کل مبارزه با آفت ملخ صحرائی تا به امروز بالغ بر ۱۶ هزار و500 هکتار در پنج استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان می باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه رفتار این آفت در موج تهاجمی امسال نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت است ، افزود: جابجایی از نقطه ای به نقطه دیگر و تمایل به تغذیه از مشخصه های بارز این تغییرات است.

رئیس سازمان حفظ نباتات كشور در ادامه یادآور شد: تمامی این موارد و از همه مهمتر جمعیت متراکم آفت در این دوره شرایط مبازه را دشوارتر می کند.

درگاهی با بیان اینکه با هماهنگی ها، تدارک امکانات مورد نیاز و برنامه ریزی مناسبی که برای مبارزه با این آفت مهم پیش بینی شده است، انشااله در کنترل آن همانند سال گذشته موفق عمل خواهیم کرد، تصریح کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که حاصل دسترنج کشاورزان عزیز کشورمان در این مناطق در معرض تهدید و خسارت قرار گیرد.

علی باقرزاده همایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز در این بازید گفت: سطح مبارزه با آفت ملخ در استان بیش از ۱۱ هزار و 500 هکتار است.

وی افزود : با انجام جلسات هماهنگی با استاندار هرمزگان و همکاری های انجام شده بین بخشی از طریق فرمانداران و سایر بخش های مرتبط ، آفت ملخ صحرایی در استان مدیریت و تحت کنترل می باشد.

شایان ذکر است؛ سازمان حفظ نباتات نیز به عنوان دستگاه اصلی و متولی مبارزه با ملخ صحرایی ، در زمینه بسیج امکانات، بودجه و اعزام نیروی کارشناسی با سازمان جهادکشاورزی همکاری داشته است.