خبرها


معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک در بازدید از مجتمع گلخانه ای بهار پردیس؛ هرمزگان، قابلیت بالایی برای کشت های گلخانه ای دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک در بازدید از مجتمع گلخانه ای و صنایع بسته بندی بهار پردیس گفت:استان هرمزگان با ظرفیت های بالقوه در بخش کشاورزی قابلیت بالایی برای کشت های گلخانه ای دارد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، مهندس علیمراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک ، در بازدید از مجتمع گلخانه ای و صنایع بسته بندی بهار پردیس (امین) در شهرستان رودان که با همراهی باقرزاده همائی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی رودان و جمعی دیگر از مسوولین صورت گرفت، اظهار کرد: شهرستان رودان به نمایشگاه ایی از محصولات گلخانه ای در کشور مبدل شده است .

وی با ابراز رضایت از عملکرد استان هرمزگان در راستای انتقال کشت از فضای باز به محیط های گلخانه ای افزود: این گلخانه نمونه ای کامل از بهینه کردن مصرف آب را نشان می دهد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک  ادامه داد: به ازای هر یک کیلوگرم محصول 63 لیتر آب در این گلخانه مصرف شده است که بهره روی فوق العاده بالایی را در بخش گلخانه به صورت بارز نشان می دهد.

اکبری با بیان اینکه سیاست وزرات جهادکشاورزی برای تولید محصولات آب بر مانند سبزی و صیفی و سایر محصولات مشابه این است که به فضای گلخانه ها انتقال یابند، افزود: در سطح کشور در این راستا اقدامات بسیار خوب انجام شد و حدود 17 هزار هکتار گلخانه در سطح کشور احداث شده است که نیمی از آن در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

به گفته وی، در این استان حدود 600 هکتار گلخانه ایجاد شده که در افق 10 ساله قرار است به 5 هزار هکتار برسد.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با ظرفیت های بالقوه در بخش کشاورزی قابلیت بالایی برای کشت های گلخانه ای دارد.

گفتنی است؛ مجتمع گلخانه ای و صنایع بسته بندی 12 هکتاری بهار پردیس (امین) در شهرستان رودان واقع شده است که محصول فلفل دلمه رنگی با میزان 1100 تن تولید می کند .

 انتهای پیام/